بهترین درمان خانگی چین و چروک دور چشم

0
2,450
چین و چروک دور چشم

آیا فکر کردن به این موضوع که چگونه از شر چین و چروک دور چشم خلاص شوید، یکی از دغدغه های اصلی شما بوده است؟ آیا به دنبال درمان های خانگی موثر برای رفع چین و چروک زیر چشم هستید؟ در ادامه شما را با درمان های خانگی آشنا می کنیم که به راحتی با ساده ترین امکانات آشپزخانه قابل آماده سازی هستند. با این پست طبینجا همراه ما باشید. البته لازم به ذکر است که علاوه بر درمان‌های خانگی روش‌هایی مثل لیفت نیز وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله بهترین دکتر لیفت شقیقه را مطالعه کنید.

موثرترین درمان خانگی چین و چروک زیر چشم

ما شما را با فهرستی از محبوب‌ترین راه‌حل‌های رفع چین و چروک آشنا می‌کنیم تا دیگر نگران رفع چین و چروک دور چشم خود نباشید.

1. آب کلم برای چین و چروک زیر چشم

مواد لازم: ¼ کلم، 2 قاشق غذاخوری عسل، 4 قطره روغن هسته هویج

روش مصرف: غنچه کلم را با عسل مخلوط کرده و چند قطره روغن دلخواه به آن اضافه کنید. این مواد را خوب با هم مخلوط کرده و زیر و اطراف چشم بمالید. اجازه بدهید این مواد 15 دقیقه روی پوست شما باقی بمانند، سپس آن را با آب سرد بشویید. این فرآیند را سه بار در هفته تکرار کنید.

کلم سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی گیاهی بوده، همچنین منبعی غنی از ویتامین C است. این مواد تولید کلاژن را افزایش داده و بنابراین یکی از بهترین درمان های خانگی چین و چروک زیر چشم به حساب می آید. روغن هسته هویج می تواند به طور قابل توجهی به رفع چین و چروک زیر چشم کمک کند. این منبع عالی از ویتامین A بوده و آسیب های ناشی از نور خورشید را از بین می برد، در نتیجه پوست زیر چشم را صاف، انعطاف پذیر و جوان می کند که فاقد چین و چروک می گردد.

2. زردآلو

مواد لازم: 1 زردآلو، 1 قاشق غذاخوری عسل، 5 قطره روغن بادام

روش مصرف: زردآلو را له کنید. عسل و روغن نارگیل را به آن اضافه کرده و سپس این مواد را خوب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. این مواد را با احتیاط دور چشم بمالید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. این فرآیند را هفته ای یکبار تکرار کنید.

زردآلو ماده بسیار مغذی است و هنگامی که با عسل و روغن نارگیل مخلوط می شود فواید آن سه برابر افزایش می یابد. زردآلو سرشار از مواد مغذی ضروری پوست است. آنها سطح کورتیزول را کاهش می دهند و گردش سلولی را بهبود می بخشند. زردآلو بهترین درمان خانگی برای رفع چین و چروک زیر چشم است، زیرا نه تنها چین و چروک های موجود را از بین می برد، بلکه از ایجاد چین و چروک های جدید نیز جلوگیری می کند. از طرف دیگر، روغن بادام به عنوان یک درمان کننده چین و چروک زیر چشم، ماده ای عالی در کنار زردآلو است. این ترکیب نه تنها خطوط ریز را کاهش می دهد، بلکه برای سیاهی دور چشم نیز بسیار موثر است.

3. آلوئه ورا

مواد لازم: 1 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا، 4 قطره روغن ویتامین E

روش مصرف: یک برگ تازه آلوئه ورا بردارید و قسمت های تیغ آن را برش بزنید. سپس آن را از وسط برش دهید تا پالپ آن مشخص شود. مخلوط ژل با روغن ویتامین را به آرامی زیر چشمان خود بمالید و آن را به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید این ماده 20 دقیقه روی پوست شما باقی بماند، در نهایت آن را بشویید. اگر به برگ تازه آلوئه ورا دسترسی نداشتید، می توانید از ژل آلوئه ورا که در بازار موجود است نیز استفاده کنید. این عمل را دو بار در روز تکرار کنید.

آلوئه ورا یک گیاه جادویی برای مشکلات پوستی مانند چین و چروک زیر چشم به حساب می آید. از طرفی دارای خواص درمانی بوده و به از بین بردن قابل توجه لکه های تیره، پف، التهاب و چین و چروک کمک می کند. این ماده نه تنها پوست ظریف زیر چشم را آبرسانی می کند، بلکه تولید کلاژن را نیز افزایش داده که به معنای خداحافظی با چین و چروک دور چشم است. روغن ویتامین E برای درمان چین و چروک زیر چشم عالی است. مواد مغذی از دست رفته را جبران کرده و بدین ترتیب داشتن پوستی سالم و بدون چین و چروک را تقویت می کند.

4. موز

مواد لازم: ½ موز، 2 قاشق چایخوری عسل

روش استفاده: نصف یک موز را با عسل له کنید تا مخلوطی یکنواخت ایجاد شود. این خمیر را روی چین و چروک زیر چشم خود بمالید. اجازه دهید این ماده 15 تا 20 دقیقه روی پوست شما بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این روند را سه بار در هفته تکرار کنید.

یک لیوان موز می تواند به عضلات کمک کرده در حالی که فقط یک قاشق موز له شده برای رفع چین و چروک زیر چشم کافی هستند. موز با روغن‌های طبیعی، مواد معدنی و ویتامین‌های دوستدار پوست مانند A، C و E غنی شده است. با ترکیب غنی از مواد مغذی، پوست ظریف زیر چشم را تغذیه و رطوبت رسانی کرده، در نتیجه چین و چروک دور چشم و اطراف آن را برطرف می‌کند. عسل سرشار از آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد پیری دارد. پوست را تغذیه کرده و به کاهش خطوط ریز زیر چشم کمک می کند.

5. روغن نارگیل

مواد لازم: 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل، 2/1 قاشق چایخوری زردچوبه

روغن را با زردچوبه مخلوط کرده سپس آن را زیر و اطراف چشمان خود به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید. می توانید این عمل را بصورت روزانه تکرار کنید.

نکته ای که شاید گفتن آن خالی از لطف نباشد این است که هر فهرستی از درمان های خانگی چین و چروک خطوط پنجه کلاغی صورت یا دیگر بخش های آن، بدون وجود روغن نارگیل ناقص خواهند بود. این روغن منبع غنی ویتامین E، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان است. پوست ظریف زیر چشم را تغذیه و مرطوب می کند. زردچوبه یک ماده ضد عفونی کننده و یک عامل لایه برداری عالی است. روغن نارگیل و زردچوبه با هم دو ظرفیت کاهش دهنده چین و چروک زیر چشم دارند.

6. آرد برنج برای چین و چروک زیر چشم

مواد لازم: آرد برنج ۲ قاشق چایخوری، روغن بادام ۲ قطره، گلاب ۲ قاشق چایخوری

روش استفاده: آرد برنج را با گلاب مخلوط کنید و چند قطره از روغن دلخواه خود را به آن اضافه کنید. می توانید این روند را دو بار در هفته انجام دهید.

از دیرباز آب برنج یکی از مواد مورد علاقه بسیاری از محصولات مراقبت از پوست کره ای بوده است. یکی از این فواید زیبایی شامل درمان چین و چروک زیر چشم است. آرد برنج پوست را به آرامی لایه برداری کرده و گردش خون را بهبود می بخشد. همچنین دارای خواص ضد التهابی بوده هر گونه قرمزی یا تحریک را کاهش می دهد و در کاهش چین و چروک زیر چشم موثر عمل می کند. روغن بادام یک نرم‌کننده است که پوست را تغذیه، جوان‌سازی و بازسازی می‌کند تا چین و چروک زیر چشم را کاهش دهد.

7. سیب

مواد لازم: 1 قاشق غذاخوری سیب له شده، 1 قاشق غذاخوری عسل

روش مصرف: مواد را خوب با هم مخلوط کنید. خمیری که به این ترتیب ایجاد شده است را روی چین و چروک زیر چشم بمالید. اجازه دهید این مواد 10 دقیقه روی پوست شما باقی بمانند. سپس آن را با آب ولرم بشویید. می توانید هفته ای یکبار از این ماسک عسل برای چروک دور چشم خود استفاده کنید.

مصرف یک سیب در روز شما را از مراجعه به پزشک دور نگه می دارد. اکنون می توانید از قدرت سیب برای جلوگیری از چین و چروک زیر چشم خود استفاده کنید. ماسک سیب و عسل یکی از موثرترین درمان های خانگی برای رفع چین و چروک زیر چشم است. سیب سرشار از آنتی اکسیدان است و گردش سلولی را افزایش می دهد. همچنین منبع خوبی از الاستین و کلاژن بوده که کمبود آن دلیل اصلی چین و چروک زیر چشم است. از طرف دیگر عسل یک مرطوب کننده عالی است و خاصیت ضد پیری دارد.

8. هندوانه

مواد لازم: 1 قاشق چایخوری آب هندوانه، ½ قاشق چایخوری عسل

روش مصرف: این مواد را با هم مخلوط کرده و با پنبه به آرامی دور چشم خود بمالید. اجازه دهید این مواد 10 دقیقه روی پوست شما باقی بمانند، سپس آن را با آب سرد بشویید. این عمل را دو بار در هفته تکرار کنید.

هندوانه تنها یک غذای خوشمزه تابستانی نیست. آنها در مقابله با بسیاری از بیماری های پوستی بصورت شگفت انگیزی عمل می کنند و یکی از بهترین درمان های خانگی چین و چروک زیر چشم هستند. آنها دارای محتوای آب بالایی هستند که آنها را قادر می سازد تا ناحیه زیر چشم را آبرسانی کنند. هندوانه همچنین دارای ویتامین های A، B6 و C است که به ترمیم پوست آسیب دیده و محافظت از آن در برابر هر گونه آسیب بیشتر کمک می کند. وجود آنتی اکسیدان ها آسیب ناشی از رادیکال های آزاد را معکوس می کند و در نتیجه چین و چروک زیر چشم را به طور موثر درمان می کند.

9. قهوه

مواد لازم: 1 قاشق چایخوری پودر قهوه، 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل

روش مصرف: مواد را خوب با هم مخلوط کنید. خمیر را در اطراف چشم روی ناحیه آسیب دیده بمالید. اجازه بدهید این مواد 15 دقیقه روی پوست شما باقی بمانند، سپس آن را با آب ولرم بشویید. می توانید از ماسک قهوه بصورت روزانه استفاده کنید.

قهوه نه تنها شما را از خواب بیدار می کند، بلکه در صورت استفاده مستقیم روی پوست به آن انرژی می دهد. این منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است و به طور موثر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را کاهش می دهد. همچنین روی خطوط ریز، چین و چروک زیر چشم به خوبی عمل کرده و رنگدانه‌ها را کاهش می‌دهد تا پوستی صاف‌تر و جوان‌تر به شما بدهد.

10. پاپایا

مواد لازم: ½ برش پاپایا، 1 قاشق چایخوری عسل

روش مصرف: پاپایا را با عسل له کرده و خوب مخلوط کنید. دور چشم را با آن پوشش بدهید و اجازه دهید 15 دقیقه روی پوست شما باقی بماند. سپس آن را با آب سرد بشویید. هفته ای یکبار بهترین زمان استفاده از این ماسک صورت است.

اگر به دنبال درمان خانگی چین و چروک زیر چشم برای خطوط و چین و چروک های سرسخت هستید، این درمان برای شما مناسب است. پاپایا در رفع چین و چروک های عمیق زیر چشم بصورت معجزه واری عمل می کند. این ماسک پوست آسیب دیده را تغذیه و ترمیم کرده، همچنین از پوست زیر چشم در برابر آسیب بیشتر محافظت می کند.

11. آووکادو

مواد لازم: 1 عدد آووکادو، 1 قاشق غذاخوری عسل

روش استفاده: آووکادو را له کرده، سپس عسل را به آن اضافه کنید. روی ناحیه آسیب دیده بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه باقی بماند، در نهایت با آب سرد بشویید. دو بار در هفته مدت زمان مناسبی برای استفاده از این ماسک است.

آووکادو منبع عالی ویتامین های A و E است. نه تنها پوست را مرطوب کرده، بلکه تولید کلاژن را نیز افزایش می دهد و در نتیجه چین و چروک زیر چشم را به مرور زمان از بین می برد.

12. آب هویج

مواد لازم: 1 قاشق غذاخوری آب هویج

روش استفاده: پنبه ای را به آب هویج آغشته کرده و دور چشم ها مالش دهید. به مدت 10 دقیقه بگذارید تا خشک شود. در نهایت با آب سرد بشویید. تعداد دفعات استفاده از این ماسک سه بار در هفته است.

هویج ماده ای مفید برای بینایی شناخته شده است. اما باید این را هم بدانید که هویج وقتی به صورت موضعی استفاده شود برای پوست به خصوص پوست ظریف زیر چشم معجزه می کند. هویج منبع غنی ویتامین A وسرشار از آنتی اکسیدان هستند. وجود رتینول طبیعی در هویج باعث افزایش تولید کلاژن شده و در نتیجه منجر به کاهش چین و چروک دور چشم می گردد.

13. سفیده تخم مرغ

مواد لازم: سفیده تخم مرغ 1 عدد

روش مصرف: یک تخم مرغ بردارید و قسمت سفید آن را از زرده جدا کنید. سفیده تخم مرغ را روی چین و چروک دور چشم خود بمالید. پس از خشک شدن جزئی، می توانید یک لایه دیگر سفیده تخم مرغ به آن اضافه کنید. به همین ترتیب دو لایه دیگر به آن اضافه کرده و بگذارید 20 تا 30 دقیقه خشک شود. سپس می توانید آن را بشویید. سه بار در هفته تعداد دفعات استفاده از این ماسک خواهد بود.

چین و چروک ها به دلیل از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست ایجاد می شوند و سفیده تخم مرغ دقیقاً آن ها را مورد هدف قرار می دهد. تخم مرغ سرشار از آمینو اسیدهای ضروری و حجم دیگری از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. این ماده تولید کلاژن را افزایش داده و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. ماسک سفیده تخم مرغ همچنین خاصیت سفت کنندگی پوست دارد که باعث کاهش بیشتر چین و چروک زیر چشم می شود.

14. روغن زیتون

مواد لازم: 2 قطره روغن زیتون

روش مصرف: دور چشم را به مدت 10 دقیقه با روغن ماساژ داده و اجازه دهید یک شبانه روز رو صورت شما باقی بماند. شما می توانید این روش را بصورت روزانه تکرار کنید.

روغن زیتون یکی از ملایم ترین روغن های موجود بوده که برای استفاده در پوست ظریف زیر چشم عالی است. روغن زیتون غنی شده با ویتامین های E و K، پوست را مرطوب کرده و بصورت عمقی آن را تغذیه می کند. این ماده نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارد و خطوط ریز و چین و چروک زیر چشم را به طور موثر از بین می برد.

15. روغن کرچک

مواد لازم: 4 قطره روغن کرچک

روش مصرف: دور چشم خود را با آن ماساژ دهید و اجازه دهید یک شب باقی بماند. می توانید این روش را بصورت روزانه انجام دهید.

روغن کرچک به عمق پوست ظریف زیر چشم نفوذ کرده و قادر به تغذیه لایه های عمقی آن است. ماساژ با این روغن گردش خون را تقویت کرده، چرا که یک مرطوب کننده عالی بوده و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. بنابراین، چین و چروک زیر چشم را به طور موثری کاهش می دهد.

علل اصلی چین و چروک زیر چشم

علل اصلی چین و چروک زیر چشم عبارتند از:

  • افزایش سن
  • استرس
  • آسیب اشعه ماوراء بنفش
  • حرکات تکراری صورت
  • کمبود رطوبت
  • سبک زندگی نامناسب

بهترین درمان چین و چروک زیر چشم

بهترین راه حل برای رفع چین و چروک زیر چشم استفاده از درمان چشم مبتنی بر رتینول است. امروزه کرم های دور چشم بسیاری در بازار وجود دارد و یا می توانید به سادگی از آب هویج یا روغن هسته هویج در اطراف چشم خود برای از بین بردن چین و چروک زیر چشم استفاده کنید.

منبع

در این پست شما را با کامل ترین درمان های خانگی چین و چروک پوست آشنا نمودیم. در صورتی که نیازمند دریافت راهنمایی دقیق تری در این باره هستید، می توانید با متخصصین پوست طبینجا بصورت آنلاین مشورت نمایید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید