پاکسازی صورت با گلاب

0
5,642
325834.jpeg alt_text
325834.jpeg caption

گلاب مایعی خوشبو است که از تقطیر گلبرگ  های گل محمدی حاصل می  شود و به دلیل خواص زیاد آن، کاربردهای فراوانی دارد. یکی از کاربردهای گلاب کمک به زیبایی و سلامت پوست است. برای مثال استفاده از گلاب باعث پاکسازی پوست می  شود، جوش و آکنه را از بین می  برد، PH پوست را متعادل کرده و باعث کاهش التهابات پوستی می  شود. خواص گلاب برای پوست شامل موارد زیر است:

• خاصیت ضدالتهابی

 بر اساس مطالعات صورت گرفته، عصاره گل محمدی و گلاب به دلیل داشتن ویتامین C، دارای خاصیت آنتی  اکسیدانی و ضدالتهابی است. در نتیجه، استفاده از گلاب باعث بهبود تحریک پوستی ناشی از اگزما و بیماری رزاسه می  شود.

• رفع قرمزی پوست

 بر اساس مطالعات صورت گرفته، استفاده از گلاب باعث انقباض مویرگ  های نزدیک به سطح پوست شده، و سرخی و قرمزی پوست ناشی از گشادی مویرگ  ها را کاهش می  دهد.

• جلوگیری از آسیب سلول  های پوست

 گلاب به دلیل داشتن آنتی اکسیدان  های قوی از سلول  ها در برابر آسیب  های ناشی از رادیکال  های آزاد محافظت می  کند.

• بهبود بریدگی، زخم و سوختگی

 خاصیت ضدعفونی کننده گلاب باعث بهبود سریع  تر بریدگی، زخم، سوختگی و حتی جای زخم می  شود.

• خاصیت ضد پیری

 گلاب به دلیل داشتن خاصیت ضدپیری باعث کاهش چین و چروک صورت می  شود.

 پاکسازی صورت با گلاب

• کمک به سلامت پوست

 گلاب باعث نرمی و لطافت پوست شده و با آبرسانی به پوست، سیاهی دور چشم را کاهش می  دهد.

• خاصیت ضدمیکروبی

 بر اساس مطالعات صورت گرفته، استفاده از عصاره گلاب باعث از بین بردن باکتری  های عامل ایجاد آکنه و جوش صورت، و سایر باکتری  هایی که می  توانند باعث ایجاد بیماری  های پوستی شوند، می  شود، در نتیجه علاوه بر رفع جوش صورت، به سلامت پوست کمک می  کند.

• بهبود پُف چشم

 برای بهبود پف چشم می  توان پنبه آغشته به گلاب را روی چشم قرار داد. برای بهره  مندی از خواص گلاب، علاوه بر مصرف خوراکی، می  توان آن را به صورت  های مختلفی همچون استفاده موضعی، اسپری کردن و یا به صورت ماسک و ترکیب با مواد دیگر استفاده کرد.

خواص گلاب

در ادامه به معرفی چند روش برای استفاده از خواص گلاب پرداخته شده است:

• اسپری گلاب خالص روی پوست

 در این روش باید ابتدا صورت را شسته و خشک کنید، گلاب را به صورت اسپری کرده و بعد از 20 ثانیه صورت خود را با دستمال کاغذی کاملاً خشک کنید و در پایان از کرم مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید. در این روش، گلاب باعث متعادل شدن PH پوست، از بین رفتن چربی اضافی پوست و برطرف شدن آلودگی  های پوستی و پاکسازی پوست می  شود.

• ماسک گلاب و پودر ویتامین C

 در این روش باید ابتدا صورت را به خوبی شسته و خشک کنید. سپس خمیر حاصل از مخلوط کردن پودر ویتامین C و گلاب را روی صورت به ویژه روی جوش  ها بمالید و بعد از 10 دقیقه، صورت خود را با آب خنک بشویید و خشک کنید. در این روش ویتامین C به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و خواص ضدالتهابی، مانع از آسیب دیدن پوست شده و به درمان جوش صورت کمک می  کند. از سوی دیگر، با تقویت کلاژن  سازی موجب بهبود جای جوش می  شود.

• ترکیب آب لیمو و گلاب برای پوست

 هنگام استفاده از این ترکیب، باید بعد از شستن و تمیز کردن صورت، آن را خشک کنید، و ترکیب حاصل را با کمک پنبه روی صورت بزنید، بعد از 15 دقیقه صورت خود را با آب خنک بشویید. این ترکیب به دلیل داشتن آب لیمو باعث برطرف شدن جای جوش شده و به سلامتی پوست کمک می  کند، زیرا آبلیمو حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان است و باعث درخشندگی و جوانی پوست می  شود.

• گلاب و گلیسیرین

 مالیدن ضربه  ای این ترکیب با پنبه بر روی پوست تمیز، و استفاده از مرطوب کننده بعد از خشک شدن آن، به درمان جوش صورت کمک می  کند. این روش برای افرادی که پوست خشک دارند و دچار جوش می  شوند مناسب است. گلیسیرین موجود در این ترکیب، علاوه بر برطرف کردن آلودگی  های باقی مانده روی پوست، به رفع خشکی پوست کمک کرده و باعث تمیز و تنگ شدن منافذ پوست می شود.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص پوست و مو ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید