دلایل قابل توجه برای بزرگ شدن کلیتوریس

0
12,426
بزرگ شدن کلیتوریس

اصطلاح بزرگ شدن کلیتوریس معمولا به شکل گیری و تغییرات اندام زنانه اشاره می کند که باعث افزایش طول و حجم کلیتوریس می گردد. علاوه بر این اصطلاحی که ممکن است برای این تغییرات غیر عادی ژنتیکی، شناخته شود، ماکروکلیتوریس است. این وضعیت علت به دنیا آمدن دختر بچه ها با یک بیرون زدگی بزرگ یا تورم اطراف و روی کلیتوریس است.

علل بزرگ شدن کلیتوریس

زنانی که به دنبال بزرگ کردن این ناحیه از بدن خود هستند، معمولا سعی در افزایش لذت جنسی خود دارند. بایستی به این نکته توجه داشته باشید که کلیتوریس یکی از حساس ترین و تحریک پذیرترین بخش های بدن زنان است. برخی از زنان ممکن است با کمک ساکشن و روش مکش سعی در بزرگ کردن این فضای بدن شان را دارند یا ممکن است تحت هورمون درمانی، رشد این ناحیه را تقویت نمایند. در مواردی هم بزرگ شدن کلیتوریس می تواند به عنوان نتیجه سوء مصرف استروئید بوده و عمدی نباشد.

برانگیختگی جنسی تنها دلیل بزرگ شدن این ناحیه نیست. برخی شرایط و عفونت ها می توانند باعث شوند که فرج که شامل ناحیه کلیتوریس و لابیا است، به طور موقت ملتهب شود. التهاب ولو که با عنوان ولویت یا ولوواژینیت شناخته می شود، ممکن است به یکی از دلایل زیر اتفاق بیفتد:

  • واکنش های آلرژیک به ماده یا مواد شیمیایی موجود در لباس ها، کرم ها، کاندوم ها و یا سایر محصولات
  • عفونت های قارچی یا باکتریایی از جمله عفونت های مخمری، گال و شپش شرمگاهی
  • بیماری های پوستی مانند درماتیت یا اگزما
  • دخول طولانی مدت یا خود ارضایی

پمپ کردن

یک پمپ ساده ترین روشی است که در آن زنان می توانند به بزرگی کلیتوریس دست یابند، گاهی اوقات این روش کلیتورمگالی نامیده می شود. نتایج استفاده یکی از این دستگاه ها می تواند براساس آناتومی فردی، تکرار دوره و سختی استفاده، بر روی اندازه کلیتوریس متفاوت باشد.

این دستگاه ها با فشار بر روی بافت های اطراف کلیتوریس عمل می کنند که می تواند باعث تورم و بزرگ شدن کلیتوریس حداقل در کوتاه مدت شود. در بیشتر موارد این نتایج موقتی هستند و خطرات آسیب به پایانه های عصبی در بافت حساس اطراف وجود دارد. برای جلوگیری از این عارضه جانبی، زنانی که سعی می‌کنند کلیتوریس را با یکی از این پمپ‌ها بزرگ کنند، باید این کار را طبق دستورالعمل‌های توصیه شده انجام دهند و مراقب باشند که از این ابزار بیش از حد استفاده نکنند.

هورمون درمانی

مصرف منظم مکمل های تستوسترونی، وسیله دیگری برای بزرگی کلیتوریس هستند و معمولا بصورت اشکال قرص و مکمل تزریقی به عنوان کرم های موضعی غلیظ شده مورد استفاده قرار می گیرند. تستوسترون یک هورمون جنسی است که غالبا در بدن مردان تولید می شود، اما معمولا مقادیر اندکی از آن همچنین در بدن زنان وجود دارد. زنانی که سطح این هورمون را با استفاده از مصرف مکمل ها افزایش می دهند، غالبا شاهد تورم ناحیه تناسلی خود خواهند بود، با این تفاوت که صدای آنها ضخیم تر و بلندتر شده و موهای بدن آنها قابل مشاهده تر می گردد. این شرایط بیشتر به افراد و قدرت بدنی آنها بستگی دارد.

اگر قصد استفاده از این مکمل های هورمونی را دارید، باید بدانید که تنها چند نوع کرم تستوسترونی توسط متخصصین زنان و زایمان توصیه می شوند. البته بهتر است که زنان مصرف این مکمل های هورمونی را برای پیشگیری از ابتلای به عوارض جانبی ناخواسته و رسیدن به مناسب ترین نتیجه، تحت نظارت متخصص زنان انجام دهند.

در نتیجه مصرف استروئید

داروهایی که در دسته استروئید قرار می‌گیرند، گاهی اوقات می‌توانند به عنوان یک عارضه جانبی عضله‌سازی و سایر عملکردهای مرتبط با استقامت باعث بزرگی این ناحیه شوند. نتایج استفاده از استروئید، بسته به مقادیر موجود تستوسترون طبیعی در بدن می تواند از یک زن به زن دیگر کاملاً متفاوت باشد. زنان با سطوح پایین این هورمون اغلب کاهش میل جنسی را گزارش داده اند و ممکن است به دنبال مصرف مکمل های تستوسترونی به عنوان راه حل باشند. رشد کلیتوریس یک عارضه جانبی مزمن مانند افزایش جریان خون در کل ناحیه تناسلی و افزایش حساسیت است.

ناهنجاری های ژنتیکی

وقتی رشد زیاد کلیتوریس به طور طبیعی در بدو تولد اتفاق می افتد، می تواند از حالت جزئی، یا به سختی قابل توجه، تا بسیار واضح متغیر باشد. این وضعیت معمولاً در نتیجه یک ناهنجاری ژنتیکی به نام ناحیه تناسلی مبهم اتفاق می افتد. در موارد جدی‌تر، جراحی کوچک کردن کلیتورال یک اقدام ضروری برای ایجاد ظاهر طبیعی تناسلی زنانه در نظر گرفته می‌شود. در صورتی که تستوسترون طبیعی بیش از اندازه ای وجود داشته باشد، ممکن است هورمون درمانی در دوران بلوغ نیز توصیه شود.

مزایا و معایب

اگرچه کلیتوریس بزرگ شده می تواند مزایایی داشته باشد، اما تعدادی از خطرات و جنبه های منفی نیز ممکن است به دنبال آن رخ دهد. این قسمت از بدن بسیار حساس بوده و دارای انتهای عصبی متراکم است. روش هایی که نیاز به فشار یا نیرو مداوم دارند می توانند به اعصاب آسیب برسانند، که در واقع می تواند احساس را کاهش دهد، حتی اگر سطح این ناحیه از لحاظ فیزیکی بزرگتر باشد. همچنین مصرف مکمل های هورمونی خطراتی دارد، به خصوص اگر به درستی دوز این داروها مصرف نشود. زنانی که نگران اندازه کلیتوریس خود هستند یا می‌خواهند گزینه‌های بزرگ شدن را بررسی کنند، معمولاً قبل از اینکه خودشان دست به عمل بزنند، بایستی با یک متخصص صحبت کنند.

منبع

چنان چه درباره بزرگی کلیتوریس، سوالات زیادی برای تان به وجود آمده، می توانید آنها خود را با یک پزشک در میان بگذارید. متخصصین زنان و زایمان طبینجا آماده پاسخگویی آنلاین به سوالات شما هستند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید