لاغری موضعی با دستگاه

0
993
لاغری موضعی با دستگاه

امروزه اکثر افراد به دنبال روش های سریع و آسان برای خلاص شدن از شر چربی های موضعی بدن می گردند. این روش های لاغری برخلاف استفاده از گزینه های تهاجمی مانند جراحی و یا رژیم های غذایی طولانی اثر هستند. البته در این میان هنوز هم افرادی وجود دارند که گزینه های بی خطر و ایمن تری همچون تغییرات سبک غذایی را انتخاب کنند. اما آیا لاغری موضعی شکم و پهلو با دستگاه به اندازه روش های دیگر موثر است؟ برای رسیدن به پاسخ پرسش های خود در این پست از سایت نوبت دهی پزشکی طبینجا همراه ما باشید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین دکتر پیکر تراشی | بهترین دکتر لیپوماتیک

لاغری موضعی چیست؟

چربی ها موادی هستند که به عنوان ذخیره کننده انرژی در بدن عمل می کنند. سلولهای چربی به سه روش چربی های اصلی، زیرپوستی یا احشایی ذخیره می شوند. چربی های اساسی برای عملکرد سالم بدن ضروری هستند. چربی زیر جلدی بیشتر چربی بدن ما را تشکیل داده و در زیر پوست یافت می شود. اما چربی احشایی شکم در میان اندام های اصلی آن یافت می شود. باید توجه داشت که مقادیر بالای این نوع از چربی می تواند بسیار خطرناک باشد. درصد بالای چربی بدن و به ویژه وجود چربی احشایی می تواند خطر ابتلا به برخی از بیماری ها را افزایش دهد.

لاغری موضعی به روش هایی اطلاق می شود که از آنها برای از بین بردن چربی های موضعی به نام سلولیت استفاده می شود. سلولیت ها چربی های سطحی هستند که باعث ایجاد ناهمواری و پوست پرتقالی در سطح آن می گردند. برخی از نواحی متداول اما غیر اختصاصی برای سلولیت شامل ران، باسن و شکم هستند. برخلاف تصور عمومی، سلولیت با چاقی در ارتباط نیست، چرا که در همه افراد دارای اضافه وزن، طبیعی و لاغر می تواند رخ دهد.

روش های لاغری موضعی کدامند؟

معمولا ادعا و روش های گسترده ایی برای لاغری چربی های موضعی وجود دارد. برخی از این روش ها عبارتند از:

1) استفاده از کرم های آنتی سلولیت

کرم های لاغری با اثر بر روی گیرنده های چربی برای جلوگیری از ذخیره آنها عمل می کنند. این کرم ها جذب پوستی راحتی داشته و چربی ها را می سوزانند. برای استفاده موثر از کرم ها برای فرم دادن به بدن، بایستی به صورت روز و شب بر روی موضع اعمال شوند. این کرم ها اغلب حاوی ترکیبات چربی سوزی مانند روغن فلفل سیاه طبیعی، قهوه و غیره هستند که برای کاهش چربی های موضعی مفید است، از طرفی باعث تسریع گردش خون لنفاوی و سوزاندن چربی های سلولیت و صاف شدن پوست می شوند. یکی از اثرات موضعی این کرم ها، احساس گرمی و سوزش در منطقه مورد استفاده است. با این وجود تحقیقات بر روی میزان اثر بخشی این کرم ها همچنان در حال انجام است.

2) مزوتراپی

یک روش لاغری موضعی بدون جراحی در درمان سلولیت، مزوتراپی دائمی است، به شرط این که افزایش وزنی وجود نداشته باشد. مزوتراپی یک روش تزریقی به بافت چربی است که مواد تزریقی حاوی ترکیبی از داروها مانند آمینوفیلین، نووکائین، عصاره های گیاهی و ویتامین ها هستند. این مواد قادرند چربی های درم را حذف نموده و به سفت و منسجم شدن بافت کمک نمایند.

3) آر اف (RF)

روش رادیو فرکونسی یا به اختصار RF برای حذف لایه های چربی موجود در صورت و اندام های بدن با استفاده از انرژی گرمایی عمل می کند. این روش بصورت غیر تهاجمی و وابسته به انرژی امواج صوتی است که می تواند از بین لایه های چربی پوست عبور کرده و آنها را به ابعاد کوچک تقسیم نماید.

حتما مطالعه کنید: کاندید مناسب پیکر تراشی

بهترین دستگاه های لاغری کدام است؟

بهترین دستگاه های لاغری موضعی معمولا از تکنولوژی الکتروتراپی و RF برای تحریک عضلات به منظور کاهش سلولیت، بهبود حجم عضلانی، آزاد سازی سموم در بدن و کاهش چربی بدن استفاده می کنند. البته از سیستم روش های لاغری موضعی با دستگاه برای درمان های چند منظوره جهت درمان های دقیق و موثر در از بین بردن سلولیت، کاهش چربی، کاهش وزن، فرم دادن به بدن، از بین بردن چین و چروک، لیفتینگ پوست و سایر موارد مورد استفاده قرار می گیرد. از بهترین دستگاه های لاغری که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند می توان به دستگاه کرایو لیپولیز لاغری، دستگاه MIFU، دستگاه لاغری درماپیل، Itrans و Cymshape اشاره کرد.

لاغری با دستگاه برای چه افرادی مناسب است؟

اگر چه اکثر افراد خود را چاق نمی دانند اما ممکن است هنوز هم نگرانی چربی های موضعی در برخی مناطق بدن خود داشته باشند. حتی اگر افراد بیشتر بر روی این مناطق مشخص از بدن خود ورزش های منحصر به فردی انجام دهند، باز هم به این معنی نیست که چربی های موضعی در آن مناطق بطور کامل سوزانده می شود. درست است که ورزش کردن می تواند به مصرف انرژی و سوزانده شدن چربی ها کمک کند، اما این اثر در کل بدن اعمال می شود. می توان با استفاده از جدیدترین روش های لاغری موضعی با دستگاه در مناطقی مانند صورت، بازوها، شکم، ماهیچه ساق پا، ران ها، لگن و غیره تا حدودی به نتایج دلخواه دست یافت.

این روش ها نیازی به ورزش کل بدن ندارند. حتی افراد پرمشغله که هیچ وقت قادر به کنار گذاشتن زمان کافی برای این کار نیستند، نیز می توانند با استفاده از این روش ها به اندامی متناسب برسند.

بهترین کلینیک های لاغری موضعی چه امکاناتی دارند؟

بهترین کلینیک های لاغری معمولا از دستگاه اولتراسونیک که یک دستگاه چربی سوزی موضعی است، جهت انجام اقدامات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند. این دستگاه برای از بین بردن چربی های موضعی مناطق شکم، کمر، ران، بازو و صورت به کار می رود. این دستگاه ها جایگزینی غیرتهاجمی و بدون درد برای لیپوساکشن هستند. آنها از گرما و امواج صوتی با فرکانس بالا، با هدف نفوذ به پوست، برای حذف سلول های چربی استفاده می کنند. در نهایت سلولهای چربی مایع شده توسط کبد از طریق سیستم لنفاوی به طور طبیعی دفع می شوند.

دستگاه های لاغری چگونه عمل می کند؟

اغلب این دستگاه ها با گرم کردن لایه زیر پوستی چربی عمل می کنند. وقتی پروب دستگاه روی پوست حرکت داده می شود، از فرکانس 40 کیلوهرتز یا 5 مگاهرتز برای ایجاد لرزش در سلول های چربی استفاده می کند. امواج فراصوت سلول های چربی را گرم کرده و با انجام مکانیسم هایی باعث بیرون ریختن مایعات درون سلول های چربی در بدن می گردد و در آخر این محتوای چربی ناخواسته از طریق سیستم لنفاوی برداشته می شود. معمولا زمان های به کار بردن این دستگاه ها دوره های کوتاه 30-45 دقیقه ای روی کمر یا رانها است.

در حالت ایده آل، اکثر بیماران به 10-12 جلسه درمانی نیاز خواهند داشت و بسیاری تنها پس از 5 نوبت درمانی، نزدیک به 5 سانتی متر کاهش سطح را مشاهده می کنند. اما نکته حائز اهمیت که باید به آن توجه داشت این است که هر بدن ویژگی های متفاوتی دارد و نتایج کسب شده در هر یک نیز به همین میزان متفاوت خواهد بود.

  • شما می توانید از طریق سامانه آنلاین طبینجا از متخصصین زیبایی ما نوبت بگیرید.
Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید