بایدها و نبایدهای جوانسازی با تزریق چربی به واژن

0
1,507
تزریق چربی به واژن

اکثر زنانی که رویه های زیبایی اندام تناسلی را در نظر می گیرند، مایلند پوستی صاف و بدون چین و چروک داشته باشند که وقتی بر روی پاهای خود می ایستند، افتادگی واژن آنها به نظر نمی رسد.

با از بین بردن کامل شلی و چین و چروک لابیا مینور و ماژور و انجام تزریق چربی به لابیا بزرگ می توان به این ظاهر مطلوب دست یافت. انتقال چربی و افزایش لابیا ماژور به عنوان تزریق چربی واژن، پر کردن چربی لب ها یا انتقال چربی خود فرد به فرج نیز شناخته می‌شود.

عمل تزریق چربی به لابیا که همراه با عمل لابیاپلاستی انجام می‌شود، یک روش زیبایی است که در میان زنان از تقاضای بالایی برخوردار است. روش دیگر جوانسازی واژن هایفوتراپی است که در مقاله هایفوتراپی واژینال می‌توانید در مورد آن مطالعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: جراحی پرینورافی

روش تزریق چربی

لابیا یک اصطلاح مشتق شده لاتین به معنای لب است. لابیا ماژور، که همچنین به عنوان لب های بیرونی نیز شناخته می شوند، چین های پوستی در دو طرف دهانه واژن هستند و در اکثر زنان بالغ با مو پوشیده شده اند. هنگامی که لابیا مینور باز می شود، لب های داخلی قابل مشاهده می گردند. لابیا مینور چین‌های کوچک‌تر یا بافت بدون مو هستند که درست در لابیا بزرگ و در دو طرف دهانه واژن قرار دارند.

جوانسازی واژن با تزریق چربی

در طول زندگی یک زن تغییرات زیادی اتفاق می افتد. تغییرات هورمونی که با افزایش سن یا بارداری رخ می دهد می تواند باعث کشیدگی لابیا مینور در زنان گردد. لابیا مینور همچنین می تواند با کشیده شدن بزرگتر شود. از طرفی با کاهش هورمون ها پس از زایمان یا به دلیل افزایش سن، آتروفی واژن رخ داده و کوچکتر می شوند. به عبارتی با افزایش سن، بدن چربی زیر پوستی خود را از دست می‌دهد و پوست نازک‌تر و شکننده‌تر می‌ گردد.

لابیا ماژور یا همان لب های بیرونی بزرگتر واژن بیشتر از پوست و چربی زیر جلدی ساخته شده اند. به دنبال تغییرات هورمونی ناشی از دست دادن چربی زیر جلدی، با افزایش سن یک زن یا پیری طبیعی، کاهش تولید کلاژن، بارداری، زایمان و یائسگی ممکن است لابیا ماژور کوچک یا کم حجم ‌شود. در زنان جوان، لابیا ماژور از برجستگی بزرگتری نسبت به زنان مسن تر برخوردار است، بنابراین آنها معمولا لاغر و کوچک هستند. همچنین به دلیل کاهش حجم، اغلب کمی آویزان تر به نظر می رسند.

درست مانند صورت یا دست‌ها، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بازگرداندن ظاهری جوان‌تر به لابیا بزرگ، جایگزین کردن چربی زیر پوستی است که با افزایش سن از بین می رود. چربی را می توان از نواحی مانند پهلوها یا داخل ران ها برداشت نموده و به لابیا بزرگ منتقل کرد. با حجم دادن به لب های بزرگ واژن، آنها اغلب بلند شده و پرتر و جوان تر به نظر می رسند. این روش فقط حدود یک ساعت به طول می انجامد و می توان آن را با سایر روش ها از جمله بزرگ کردن سینه یا لابیاپلاستی ترکیب کرد.

ماندگاری تزریق چربی به واژن

پرکننده‌های اسید هیالورونیک (HA) مانند Restylane، Juvederm، و Perlane نیز ممکن است برای ایجاد بهبودهای موقت مورد استفاده قرار گیرند، اگرچه خطر رد شدن آنها بیشتر است.

تزریق چربی به واژن به منظور افزایش لابیا اغلب با سایر روش‌های جوان‌سازی واژن مانند درمان‌های انرژی لیزری یا سفت کردن با انرژی رادیوفرکونسی ترکیب می‌شود. لابیاپلاستی یک روش جراحی برای تغییر ظاهر لابیا کوچک و بزرگ کسانی است که به دنبال تغییرات گسترده تر هستند.

مزایای جوانسازی با تزریق چربی به واژن

  • نتایج نرم تر و طبیعی تر
  • روشی کاملاً طبیعی با استفاده از چربی بدن خود فرد
  • روش کم تهاجمی
  • حداقل زمان افت و کاهش زمان بازیابی
  • نتایج با تقریبا زمان ماندگاری بالا
  • افزایش اعتماد به نفس در ظاهر شخصی

مراقبت های بعد از تزریق چربی به واژن

به طور معمول حدود یک هفته زمان بهبودی پس از تزریق چربی به واژن وجود دارد. در این مدت تورم و کبودی با کمک کمپرس سرد برطرف می شود. اکثر بیماران ظرف چند روز فعالیت خود را از سر می گیرند. به بیماران توصیه می شود تا شش هفته از فعالیت جنسی و ورزش شدید خودداری کنند.

عوارض تزریق چربی به واژن

عوارض جانبی احتمالی به دنبال تزریق چربی به واژن عبارتند از قرمزی، کبودی، تورم، توده و برآمدگی، عدم تقارن، عفونت، بی حسی، لخته شدن خون، نکروز چربی و نتایج نامطلوب می باشد.

پس از تزریق چربی، عوارض مربوطه ممکن است در هر دو ناحیه برداشت چربی و ناحیه تزریق چربی ایجاد شود. روش برداشت چربی هرگز نباید در بیماران بسیار لاغر که مقدار کافی چربی ندارند و در افرادی که مشکلات مربوط به خونریزی و انعقاد دارند انجام شود.

خونریزی، هماتوم، عفونت و فرورفتگی به شکل فرورفتگی موضعی ممکن است در ناحیه برداشت چربی رخ دهد. با وجود نادر بودن این عوارض، احتمال خونریزی، عفونت بافتی (سلولیت)، آمبولی چربی، نکروز چربی، کلسیفیکاسیون، کیست چربی، بی نظمی بافتی یا عدم تقارن در ناحیه تزریق چربی قابل مشاهده است. روش تزریق چربی یک روش خاص است که باید توسط پزشکان مجرب انجام شود.

  • فیلر حجم دهنده لابیا ماژور: این روش شامل برداشتن چربی از شکم و قسمت های داخلی پاها با روش لیپواسپیریشن، پردازش آن چربی و سپس تزریق آن به لابیا ماژور به منظور افزایش حجم است.
  • در نتیجه این افزایش، لابیا مینور در داخل لابیا بزرگ باقی می ماند.
  • علاوه بر افزایش حجم، ناحیه تناسلی نیز از طریق سلول‌های بنیادی مزانشیمی در بافت چربی جوان‌سازی می‌شود.
  • این عمل به طور متوسط 1 ساعت طول می کشد.
  • در افراد مناسب می توان تحت بی حسی موضعی در محیط بالینی انجام داد.
  • بیماران می توانند پس از 3 تا 4 روز به سر کار خود بازگردند.
  • رابطه جنسی بعد از یک ماه مجاز است.
  • اعتماد به نفس را افزایش می دهد و دستاوردهای بهداشتی، روانی و جنسی را فراهم می کند.
  • اثر افزایشی فیلر لابیا ماژور دائمی است. حتی اگر بعد از 5 سال کاهش یابد، پری ماندگار خواهد بود.

منبع

در صورتی که علاقه مند به استفاده از این روش جوانسازی واژن به کمک تزریق چربی هستید، می توانید در این باره با متخصصین زنان طبینجا بصورت آنلاین مشورت نمایید.

5/5 - (4 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید