علت تغییر رنگ آلت تناسلی مردان چیست؟

0
33,085
تغییر رنگ آلت تناسلی

اگر شما هم جزو آن دسته از مردانی هستید که با نگاه کردن به پایین، با تغییر رنگ آلت تناسلی خود مواجه شده اید و نگران این مسئله هستید، پس بهتر است ادامه این مطلب را از دست ندهید.

رنگ طبیعی آلت تناسلی مردان

بنابراین طیف گسترده ای از شرایط طبیعی برای آلت تناسلی مردان وجود دارد. آلت تناسلی مردان چه ختنه شده و چه ختنه نشده، از نظر طول، قطر و رنگ ها ظاهر متفاوتی دارند. بسیاری از آلت تناسلی مردان همچنین رگهایی وجود دارد که می توانند در بعضی مناطق خاص، ظاهری پر از برآمدگی و ناهمواری یا بد رنگ داشته باشند.

در میان دلایل مختلف ایجاد کننده تغییر رنگ آلت تناسلی ، اما در برخی زمینه ها، تغییر رنگ آلت تناسلی مردان کاملاً طبیعی است. به عنوان مثال در هنگام تحریک جنسی، نوک آلت تناسلی ممکن است به رنگ قرمز پر رنگ یا بنفش رنگ قبل یا در حین رابطه جنسی یا خود ارضایی درآید. علت این تغییر رنگ آلت تناسلی ، افزایش جریان خون در آلت تناسلی است که به شما کمک می کند تا نعوظ داشته و آن را حفظ کنید.

با این حال اگر در حالت عادی دچار چنین وضعیتی هستید، احتمال وجود مشکلات جسمانی ناشی از این شرایط در شما وجود دارد.

علت تغییر رنگ آلت تناسلی مردان

ناهنجاری های مختلفی می تواند بر روی پوست آلت تناسلی مردان تأثیر بگذارد. برخی از این اختلالات پوستی در سرتاسر بدن منتشر هستند که آلت تناسلی مرد و همچنین سایر قسمت های بدن را تحت تأثیر قرار می دهد. به عنوان مثال می توان از پسوریازیس، لیکن پلان و درماتیت سبورئیک نام برد.

در میان این ناهنجاری ها، برخی نیز تنها، آلت تناسلی مرد را تحت تاثیر قرار می دهند مانند سرطان آلت تناسلی. برخی از دلایل تغییر رنگ آلت تناسلی مردان عبارتند از:

1. عفونت آلت تناسلی مرد

ایجاد تغییر رنگ در آلت تناسلی مرد گاهی به دلیل عفونت، به ویژه بیماری های مقاربتی ایجاد می شود. یک نمونه از این عفونت ها، سفلیس است که امکان ایجاد پوست صاف صورتی یا خاکستری را در این ناحیه دارد. همچنین، برخی از عفونت های ویروسی می توانند باعث یک یا چند مورد ضایعات پوستی کوچک، محکم و برجسته (زگیل های تناسلی) یا ضایعات کوچک، محکم و گود (مولوسکوم کنتاگیوزوم) شوند. گال می تواند برجستگی های کوچک و خارش دار ایجاد کند.

2. لیکن پلان آلت تناسلی مرد

لیکن پلان می تواند باعث ایجاد لکه های صاف یا برجسته کوچک روی سر یا پایه آلت تناسلی شود. آنها اغلب با خارش همراه هستند و گاهی اوقات، زخم های دردناک در آلت تناسلی و لثه ایجاد می کنند. لیکن پلان معمولاً به خودی خود برطرف شده و نیازمند هیچ درمانی نیستند مگر اینکه خارش آنها آزار دهنده باشد. کرم های کورتیکواستروئید می توانند خارش را تسکین دهند.

3. بالانیت

بالانیت زروتیکا اوبلیترانس که لیکن اسکلروزیس آتروفیک نیز نامیده می شود زمانی اتفاق می افتد که التهاب طولانی مدت یا مزمن باعث سفت و سفید شدن پوست نزدیک نوک آلت تناسلی مردان شود. دهانه مجرای ادرار غالباً توسط این بافت سفت سفید احاطه می شود که در نهایت باعث انسداد جریان ادرار و منی می گردد. کرم های آنتی باکتریال، کورتیکواستروئیدی یا ضد التهاب ممکن است التهاب را تسکین داده، اما در صورت انسداد مجرای ادرار نیاز به عمل جراحی برای باز کردن آن وجود خواهد داشت.

4. درماتیت تماسی آلت تناسلی مرد

درماتیت تماسی اغلب به دلیل استفاده از کاندوم لاتکس در مردانی که حساسیت به لاتکس کاندوم دارند، ایجاد می شود. در این حالت معمولاً تغییر رنگ آلت تناسلی به صورت لکه های قرمز و خارش دار دیده می شود. گاهی اوقات پوست پاره شده یا مایعات از اطراف لکه ها به بیرون نشت می کند. مردان مبتلا به درماتیت تماسی باید از کاندوم مصنوعی غیر لاتکس استفاده کنند. از طرفی کاندوم های طبیعی به اندازه کافی در برابر عفونت ویروس نقص ایمنی بدن انسان، محافظت ایجاد نمی کند. البته علاوه بر کاندوم، هر نوع ماده محرک باقی مانده روی دست ها می تواند باعث بروز بثورات شود که این وضعیت در فصل تابستان اوج می گیرد.

5. سرطان های پوست آلت تناسلی مرد

سرطان های پوست آلت که می توانند شامل تغییر رنگ آلت تناسلی مردان شوند عبارتند از:
• اریتروپلازی کوئیورات
• بیماری بوون آلت تناسلی مرد
• پاپولوز بوونوئیدی
• آدنوکارسینوم
• بیماری پاژه نوک سینه

اریتروپلازی کوئیرات و بیماری بوون آلت تناسلی مردانه، مناطق کاملاً مشخصی از رنگدانه های متمایل به قرمز، مخملی (اریتروپلازی کوئیرات) یا خاکستری سفید و ضخیم شده روی نوک آلت تناسلی (بیماری بوون)، در مردان ختنه نشده هستند.

پاپولوز بوونوئیدی شامل برجستگی های کوچکتر، اغلب چندگانه، روی پایه آلت تناسلی مرد است.

بیماری پاژه نوک پستان (با بیماری پاژه استخوان اشتباه نشود) یک سرطان نادر است که می تواند در مکان هایی غیر از پستان، از جمله آلت تناسلی مردان، رخ دهد.

پزشکان برای تشخیص سرطان پوست این ناحیه، نمونه ای از بافت را برای بررسی دقیق تر برمی دارند تا نوع سرطان را تعیین کرده و از عدم گسترش آن به سایر نقاط پوستی طمینان یابند.

برای از بین بردن سرطان می توان از کرم های موضعی مخصوص، روش جراحی یا لیزر درمانی استفاده کرد. مردان مبتلا باید به طور منظم از نظر عود یا شیوع این بیماری ها کنترل شوند.(1)

علت کبودن شدن آلت تناسلی مردان

حلقه های ویبراتور آلت تناسلی باعث به دام انداختن خون در آلت شده و نعوظ شما را قویتر می کنند، اما می توانند مشکلاتی را هم با خود به همراه داشته باشند که کبود شدن آلت یکی از آنهاست. بهتر است قبل استفاده از این وسایل از جنس آنها اطمینان حاصل کنید.

اگر در مورد تغییر رنگ آلت خود نگران هستید می توانید با متخصصین اورولوژی طبینجا در این باره مشورت نمایید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید