دلایل کچلی ریش چیست و چگونه درمان می‌شود؟

0
3,711
107593.jpeg alt_text
107593.jpeg caption

گاهى اوقات آقایان دچار ريزش موى تكه‌اى در ريش يا سبيل مى‌شوند كه مى‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد. کچلی ریش در مردان می تواند به صورت تکه ای یا آلوپسی به نظر برسد و یا این که به صورت گسترده، بخش های مختلفی از آن از صورت تا گردن را درگیر نمایند. البته نواحی چانه و گردن شایع ترین مکان برای مشاهده این بیماری می باشد.

علت کچلی ریش در مردان

علت ریزش موی سکه‌ای اغلب واکنش خود ایمنی بدن است. يعنى سيستم ايمنى بدن اشتباها به سلول‌های خود بدن حمله می‌کند. ژنتیک و سابقه خانوادگی نیز در بروز این اختلال موثر است. همچنين عفونت ويروسى، استرس، اضطراب و ضربه هاى كم و متعدد مثل عادت به كندن موها از دلایل بروز اين نوع كچلى هستند. البته در میان این عوامل عفونت قارچی نیز شایع ترین علت برای کچلی ریش محسوب می گردد. البته بایستی به این نکته توجه داشت که ریزش موی دست و روی شکم در مردان دلایل بیشتری داشته و ممکن است بیماری های زمینه ای علت ایجاد کننده آن باشند.

علائم کچلی ریش

برخی از مردان ممکن است متوجه ریزش نشوند ولی تعدادی از افراد علائمی مانند خارش، قرمزی پوست زیر ریش و ورم را ممکن است تجربه نمایند. اگر چه احتمال مشاهده دانه های ریز بر روی صورت نیز وجود دارد.

کچلی ریش و درمان

درمان به موقع از پيشرفت اين اختلال و ريزش بيشتر جلوگيرى مى‌كند. فقط كافيست به پزشك مراجعه كنيد تا با محلول يا تزريق موضعى درمان انجام شود. در صورتی که عفونت های قارچی عاملی برای ریزش موی ریش باشند، پزشکان داروهای ضد قارچی برای درمان آن تجویز می نمایند.

امروزه کچلی ریش و سبیل در مردان بیشتر در مناطق روستایی به دلیل عدم رعایت وضعیت بهداشتی ایجاد می گردد و در مناطق شهری جزو موارد نادر محسوب می گردد. با این حال بهتر است که مردان در هنگام اصلاح صورت از ریش تراش مخصوص به خود استفاده نمایند.

 

شما هم اکنون می توانید از طریق سامانه طبینجا، وقت اینترنتی با متخصصین پوست و مو دریافت نمایید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید