روش های سفید کردن طبیعی دندان

0
673
191733.jpeg alt_text
191733.jpeg caption

 

روش های سفید کردن طبیعی دندان

 

عوامل مختلفی باعث تیرگی و زرد شدن دندانها می شوند و جلوی سفید و درخشان بودن آنها را می گیرند. برخی از غذاها باعث تغییر رنگ مینای دندان می شوند و لایه خارجی دندان تغییر رنگ میدهند. همچنین پلاکهایی که به علت غذا روی دندان ها تشکیل می شوند باعث می شوند که آنها زرد به نظر برسند. این تغییر رنگ معمولاً با مسواک زدن و روش‌هایی که سفید کردن استفاده قابل برطرف شدن میباشد.

 

روشن شدن دندان ها با استفاده از تغذیه

 

 

 

روش های سفید کردن طبیعی دندان

خوردن برخی میوه ها و سبزیجات به روشن شدن دندان ها کمک می کند. البته به صورت کلی رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات برای سلامت بدن و دندانها مفید می‌باشد. میوه و سبزیجاتی که ترد هستند موقع جویده شدن باعث پاک شدن پلاک های روی دندان می‌شوند. توت فرنگی و آناناس دو میوه اصلی هستند که توصیه می‌شود برای سفید کردن دندان‌ها مصرف شوند. توت فرنگی دندان رو میتواند سفید کند به خصوص اگر همراه با ترکیب سودا مصرف شود .افرادی که از این روش برای سفید کردن دندان استفاده، معتقد هستند که اسید مالیک موجود در توت فرنگی می تواند تغییر رنگ دندانها را برطرف کند. البته این روش توسط محققان از نظر علمی اثبات نشده است. در حالی که توت فرنگی ممکن است بتواند کمک کند که لایه زرد روی دندان برطرف شود و روشن تر به نظر برسد احتمال ضعیفی وجود دارد که بتواند لکهای روی دندان را به‌طور عمقی برطرف کند. بر اساس مطالعات انجام شده تاثیر این روش کمتر از روش‌های شیمیایی می‌باشد.

 

خمیر دندان های سفید کننده دندان

 

مطالعه نشان داده است که خمیر دندان هایی که حاوی بروملین هستند به طور موثری در از بین بردن لکه های دندانی تاثیر داشته و بیشتر از همه دندان های معمولی مفید واقع شدند. بروملین آنزیمی است که در آناناس وجود دارد البته هنوز شواهدی قطعی در تاثیر آناناس خوراکی بر روشن شدن دندان ها وجود ندارد.

 

غداهایی که دندان ما را زرد می کنند

 

محدود کردن مصرف میوه ها و سبزیجاتی که رنگی هستند در سفید ماندن دندانها موثرند. قهوه، شراب قرمز، بری های تیره معروف ترین مواد برای تیره ماندن دندان ها می باشند.البته این به آن معنی نیست که کلاً مصرف آنها را قطع کنید اما باید میزان مصرف این مواد را کاهش دهید. در صورت امکان نوشیدنی‌های بنوشید که تماس مستقیم با دندان های شما نداشته باشند. دندان‌های خود را در اسرع وقت بعد از خوردن هر کدام از غذاها یا نوشیدنی هایی که ممکن است باعث تغییر رنگ دندان شود، مسواک بزنید . همچنین از سیگار کشیدن و جویدن تنباکو نیز پرهیز کنید چون هر دوی این عادات باعث تیرگی دندان میشوند. مصرف شکر را محدود کنید اگر می خواهید دندان های سفید تر داشته باشید مصرف شکر را قطع کنید. رژیم غذایی حاوی شکر باعث رشد استرپتوکوکوس موتان می‌شود که باکتری عامل پلاک و عفونت لثه می باشد. اگر غذای حاوی شکر مصرف کردید به سرعت دندان را مسواک کنید 

 

 

رژیم غذایی مناسب برای سلامت دندان ها

رژیم غذایی حاوی کلسیم داشته باشید. مینای دندان نیاز به کلسیم دارد هر چیزی که باعث شود مینای دندان قوی تر و محکم تر باشد باعث می شود که دندان شما سفید تر به نظر بیاید. مصرف شیر ، پنیر و کلم بروکلی می‌تواند از تخریب مینای دندان جلوگیری کند و دندان هایی سفید تر داشته باشید.

 

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از دندانپزشک ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید