سرویس نسخه الکترونیک برای کدام پزشکان امکان‌پذیر است؟

0
3,632
سرویس نسخه الکترونیک

سرویس نسخه الکترونیک به عنوان طرحی است که ما بین سازمان های بیمه گر و سایر ارگان های حقیقی و حقوقی هم چون پزشکان و مراکز خدمات درمانی مانند آزمایشگاه ها انجام می پذیرد. این سیستم تمامی خدمات حوزه سلامت و درمان را در بر می گیرد. اما سوالی که در این بین مابین پزشکان مطرح می شود این است که آیا تمامی پزشکان امکان استفاده از خدمات پزشکی نسخه الکترونیک را دارا هستند؟ در ادامه شما را با پاسخ برخی از پرسش های این دست بیشتر آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

پیشنهاد مطالعه: تشخیص بیماری با هوش مصنوعی

ثبت نسخ پزشکان در سامانه نسخه نویسی

سرویس نسخه آنلاین شامل خدمات سلامتی کلیه پزشکان با تمامی تخصصی های حوزه درمانی می گردد. تنها شرط لازم برای ثبت نسخ، داشتن شماره نظام پزشکی و ثبت آن در سامانه خدمات آنلاین نسخه نویسی می باشد.
در این میان پزشکان خانواده نیز امکان استفاده از سرویس نسخه الکترونیک را دارا می باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله نوشتن نسخه الکترونیک را مطالعه کنید.

امکان ثبت نسخ ماما

در چنین شرایطی کافی است که ماما به جای ثبت کد نظام پزشکی، نوع نظام خود را از پزشک به ماما جایگزین نماید.

مخدوش بودن شماره نظام پزشکی

در صورتی که کد نظام پزشکی در ثبت نسخه کاغذی قابل خوانایی نباشد، موسسات طرف قرارداد بایستی شماره نظام مندرج در مهر پزشک را در سامانه جستجو نمایند. پس از آن در صورت اطمینان از عدم ثبت نظام پزشکی در سامانه، شماره 999999 (شش عدد 9) را درج و گزینه “پزشک عمومی نامشخص” را انتخاب نمایند.

این فرآیند برای ماماهایی که نظام پزشکی آنها در سامانه وجود ندارد با انتخاب گزینه ماما و ثبت شماره نظام 999999 به عنوان مامای ثبت نشده قابل اجرا است. این امر صرفا برای پزشکانی قابل اجرا است که در سامانه وجود نداشته باشند. در زمان تطابق و رسیدگی در صورتی که مرکز برای پزشکان موجود در سامانه از شماره 999999 استفاده نموده باشد، مشمول کسورات می شود.

ویرایش تخصص پزشک

در زمان ثبت نسخه کاغذی در سرویس نسخه الکترونیک، بعد از جستجوی شماره نظام و مشاهده اطلاعات پزشک، در صورتی که تخصص پزشک اشتباه ثبت شده باشد، می توانید گزینه “ویرایش درجه تخصص” را انتخاب کنید. قابل توجه است که مسئولیت ویرایش درج تخصص با داروخانه یا پاراکلینیک می باشد و این ویرایش تا پایان روز برای تمامی نسخ آن پزشک (شماره نظامی که درج تخصص آن را ویرایش کرده اید) در نظر گرفته خواهد شد.

علت عدم ثبت نسخه کاغذی

چنان چه با پیغام “به دلیل تولید کد سماد پزشک بصورت الکترونیک برای این بیمه شده در تاریخ مورد نظر، دیگر امکان ثبت نسخه کاغذی وجود ندارد” مواجه شدید بایستی بدانید که، این پیام زمانی نمایش داده می شود که پزشک یک نسخه را هم به صورت الکترونیک و هم به صورت کاغذی تجویز کرده باشد. در چنین شرایطی موسسه ارائه دهنده خدمت اقدام به ثبت نسخه کاغذی می کند که قبلا توسط پزشک بصورت الکترونیک ثبت شده است. این نسخه حتما باید با کد رهگیری واکشی ارائه شود. باید از بیمار درخواست شود که کد رهگیری به تلفن همراه ایشان پیامک شده است را در اختیار موسسه قرار دهد.

حداکثر تعداد ویزیت بیمه شده در یک روز

از طریق سرویس نسخه الکترونیک بیمه شده در هر روز حداکثر به سه پزشک در تخصص های مختلف یک درمانگاه می تواند مراجعه کند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید