علت پوسته پوسته شدن ناخن

0
13,946
199009.jpeg alt_text
199009.jpeg caption

 علت پوسته پوسته شدن ناخن

پوسته پوسته شدن ناخن ها یک امر نسبتاً شایع در بین افراد است که کار زیادی با دست هایشان انجام می دهند. علل مختلفی می تواند باعث  پوسته پوسته شدن اطراف ناخن شود که اگر به سرعت درمان نشود ممکن است باعث کنده شدن کامل پوست کنار ناخن بشود و برای افراد ناراحت کننده خواهد بود . علل مختلف می‌توانند باعث این پوسته پوسته شدن اطراف ناخن ها بشوند که یکی از علل شایع خشکی پوست است.

 

خشکی پوست در زمستان

خشکی پوست در زمستان و هوای سرد شایع‌تر است و افرادی که سابقه حساسیت های پوستی دارند ممکن است بیشتر به این اختلال دچار شوند. همچنین افرادی که عادت دارند تا زیاد با آب دستهای خود را بشویند هم بیشتر در معرض ابتلا به پوست پوسته شدن ناخن هستند . حساسیت های پوستی به صابون و مواد آرایشی هم می توانند باعث خارش بیشتر پوست و در نتیجه خراشیده شدن قرمز و پوسته پوسته شدن پوست اطراف ناخن بشوند اگر دستها را مدت طولانی در آب گرم هم قرار دهید باعث از بین رفتن چربی و در نتیجه پوسته پوسته شدن اطراف ناخن می گردد. شتشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون باعث از بین رفتن چربی روی پست و حساس شدن پوست اطراف ناخن میشود.

 

 

 علت پوسته پوسته شدن ناخن

پیشنهاد مطالعه: راهکارهای تقویت ناخن

پیشگیری از پوسته پوسته شدن ناخن

برای پیشگیری از این اختلال توصیه می شود بعد از شستن دست ها به سرعت آن را با یک حوله یا دستمال خشک کنید، همچنین توصیه می شود اگر مبتلا به حساسیت پوستی هستید آن را  زودتر درمان کنید. برخی افراد عبه خصوص کودکان عادت دارند که انگشت خود را بمکند این کار باعث مرطوب نگه داشته شدن طولانی مدت انگشتان و در نتیجه افزایش احتمال قارچ و خشکی پوست بعد از آن میشود. کمبود برخی از مواد معدنی مثل آهن و روی کمبود نیاز این ویتامین آ کمبود ویتامین ب ۳ و مصرف بیش از حد ویتامین، آهن از علل بروز پوسته پوسته شدن اطراف ناخن ها هستند. کم آبی بدن که با علائمی مثل: خشکی چشم، پوست و مخاط دهان افزایش تشنگی کاهش ادرار احساس خستگی و کاهش تعلیق نشان داده می شود هم از علل پوسته پوسته شدن اطراف ناخن است. پرهیز از کاشت ناخن ژل های ناخن پوشیدن دستکش هنگام شستشوی ظرف‌ها یا هنگامی که با مواد شیمیایی سر و کار دارید و همچنین صاف کوتاه کردن ناخن ها همگی به پیشگیری از بروز پوسته پوسته شدن اساس ناخن کمک می کند جرم نگه داشتن ناخن ها با استفاده از پمادهای حاوی ویتامین آ می تواند در در درمان این پوسته شدن اطراف ناخن مفید باشند.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص پوست و مو ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید