فواید استفاده از دهانشویه

0
1,935
186941.jpeg alt_text
186941.jpeg caption

بسیاری از مردم بطور روزانه از دهانشویه استفاده می کنند زیرا دهانشویه باعث ایجاد  احساسی دلپذیر و تازگی در دهان می شود و بوی خوبی در دهان ایجاد می کند. با این حال، دهانشویه نیزمانند مسواک زدن یک عمل ضروری برای بهداشت دهان و دندان است. 

فواید استفاده از دهانشویه

  • کاهش پوسیدگی دندان ها

شستشو با دهانشویه حاوی فلوراید  به کاهش خطر ایجاد حفره و پوسیدگی دندان کمک می کند. حفره  که نشان دهنده شروع پوسیدگی دندان ها و نفوذ میکروب ها به دندان است، یکی از بزرگترین نگرانی های دندانپزشکی می باشد. فلوراید موجود در دهانشویه ها یکی از بهترین راه های جلوگیری از ایجاد حفره ها  است. به همین دلیل، شما باید مرتباً از  دهانشویه های حاوی فلوراید استفاده کنید تا از بروز پوسیدگی دندان جلوگیری کنید.

  • سفید کردن دندان ها 

سفیدبودن دندان ها یکی از اجزاییست که در زیبایی صورت شما نقش دارد و هممه شما به سفید بودن دندان اهمیت می دهید. سفیدی دندان ها  یکی از نشانه های سلامت دندان ها و رعایت بهداشت دهان و دندان است. استفاده از دهانشویه های سفید کننده به سفید نگه داشتن دندان ها کمک می کند. این دهانشویه ها  با داشتن  پراکسید هیدروژن باعث سفیدتر شدن دندانهای شما شده و باعث می شوند لبخند  درخشانی داشته باشید.

جلوگیری از بیماری های پریودنتال

بیماری پریودنتال، که بیشتر به آن بیماری لثه گفته می شود، یک بیماری دردناک است که لثه ها و اطراف دندان شما را تحریک می کند. پلاک ایجاد شده از باکتری ها و مواد غذایی در داخل دهان باعث ایجاد التهاب و عفونت لثه می شود. خوشبختانه با استفاده از دهانشویه ضد باکتریایی و ضد پلاک  می توان از بیماری های لثه پیشگیری کرد. بیماری پریودنتال همچنین یک عامل خطر برای زنان باردار است و باعث تولد نوزادان نارس  و یا تولد نوزاد کم وزن می شود. علاوه براین، باکتری های ایجاد کننده بیماری لثه می توانند به گردش خون یک زن باردار وارد شده و باعث عفونت و التهاب شوند و در نتیجه انقباضاتی ایجاد شود که می تواند باعث زایمان زودرس شود. به همین ترتیب، استفاده از دهانشویه در تمام دوران بارداری یک اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با خطرات اولیه زایمان است. دهانشویه ها برای کاهش بوی بد دهان نیز مفید هستند. دهانشویه های درمانی نیز وجود دارند که توسط دندانپزشک تجویز شده و جهت درمان بوی بد دهان می شوند.  در انتخاب دهانشویه ها دقت کنید و از انواع فاقد الکل استفاده کنید. چون الکل باعث تحریک و درد دندان ها و لثه شما می شود.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از بهترین دندانپزشک ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید