فواید و مضرات ایمپلنت دندان

0
1,724
467069.jpeg alt_text
467069.jpeg caption

ایمپلنت دندان یک وسیله ای فلزی است که به روش جراحی به استخوان فک متصل می شود تا از دندانهای مصنوعی محافظت کند. ایمپلنت های دندانی تا الان موفقیت بالایی داشتند اما برخی افراد دچار اختلال در عملکرد ایمپلنت می شوند. تخمین زده شده که حدود ۵ تا ۱۰ درصد ایمپلنت های دندانی اختلال عملکرد پیدا می کنند ی بلافاصله بعد از انجام جراحی و برخی ماه‌ها یا سال‌ها بعد.

 عوامل موثر و عدم موفقیت کار گذاشتن ایمپلنت

 بیماریهای لثه: لثه های سالم یک فاکتور بسیار مهم برای جراحی ایمپلنت هستند و اگر دچار بیماری فعال لثه هستید نمی توانید از این جراحی سود ببرید بیماری لثه عفونتی است که می تواند استخوان فک و لثه ها را آسیب بزند عفونت درمان شده می‌تواند در اطراف ایمپلنت نیز بیشتر شود و باعث از بین رفتن کاربرد ایمپلنت نشود اگر  میخواهید این کار را انجام دهید حتماً باید قبل از کار گذاری ایمپلنت عفونت لثه خود را درمان کنید.

 سیگار کشیدن

استعمال دخانیات به ویژه سیگار عامل مهمی در اختلال عملکرد ایمپلنت می باشد چون جریان خون به لثه ها را کم می کند و روند بهبودی را آهسته می کند تحقیقات متعددی نشان داده است که سیگاری ها در ساعت بیشتر از دیگران دچار اختلال عملکرد ایمپلنت می شوند نقص در استخوان فک اگر می خواهید یک عمل جراحی موفق داشته باشید باید استخوان هایی که کافی و سالم برای نگه داشتن ایمپلنت هم داشته باشید اگر استخوان سالم به اندازه کافی وجود نداشته باشد این جراحی در فک شما نمی تواند انجام شود به عنوان مثال استئوپروز یا پوکی استخوان باعث نفخ در استخوانها میشود و می تواند تراکم استخوان را کاهش دهد در این حالت استخوان ها شکننده می شوند و احتمال شکستگی زیاد می شود.

 بیماریهای جسمانی

چهار سالگی اینترنت دندان در صورتی که فرد دچار بیماری خود ایمنی روماتوئید و دیابت باشد محتمل تر می باشند چون باعث می شود تا بدن با سرعت آهسته تری بهبود پیدا کند بهبودی آهسته از استخوان سازی هم جلوگیری می کند و در نتیجه ایمپلنت نمی تواند جای خود را داخل لثه پیدا کند مصرف برخی داروها هم می تواند عاملی برای اختلال کارکرده ایمپلنت باشد به همین علت اگر دارویی مصرف می کنید حتماً باید به پزشک خود اطلاع دهید. بهداشت ضعیف دهان و دندان هم عاملی برای عدم کارکرد ایمپلنت  گزارش شده است. تبحر دندانپزشک هم در به کارگذاشتن ایمپلنت موثر است توصیه می شود قبل از انجام این جراحی از سلامت و بهداشت دهان و دندان و سلامت جسمانی خودتان مطمئن  باشید 

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از دندانپزشک ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید