نحوه مشاهده نسخه الکترونیکی توسط بیمار در سایت ep.tamin.ir

15
46,202
مشاهده نسخه آنلاین پزشکی

یکی از تغییراتی که در چند سال اخیر در نظام سلامت و درمان رخ داده است، الکترونیکی شدن نسخه نویسی است. با آنلاین شدن نسخه نویسی، کار پزشکان تا حد زیادی تسهیل شده است و همچنین بیماران نیز می‌توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد این مقاله از سایت نوبت دهی پزشکی طبینجا را مطالعه کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ پزشکی مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

مشاهده نسخه آنلاین پزشکی توسط بیمار

مطالعه پیشنهادی: مالیات پزشکان | تشخیص بیماری با هوش مصنوعی

مزایای الکترونیکی شدن نسخه نویسی

  • صرفه جویی در مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست
  • بالا رفتن امنیت نسخه نویسی و اطلاعات پزشکی بیمار
  • دسترسی راحت داروخانه و سایر مراکز درمانی به نسخه
  • پزشک می‌تواند به راحتی به سوابق بیمار و داروهای قبلی او دسترسی داشته باشد.
  • مشکلات ناخوانایی نسخه رفع می‌شود.
  • مشکل گم شدن و یا مخدوش شدن نسخه و دفترچه درمانی وجود ندارد.

آیا امکان نسخه نویسی آنلاین برای همه بیمه‌ها وجود دارد؟

برای همه بیمه شدگان بیمه‌های تامین اجتماعی، خدمات درمانی و بیمه سلامت امکان نسخه نویسی آنلاین فراهم شده است. البته بیمه‌های نیروهای مسلح نیز به تازگی این امکان را فراهم کرده است.

مشاهده نسخه الکترونیک پزشکی

پیگیری و رویت نسخه الکترونیکی توسط بیمار چگونه ممکن است؟

در حال حاضر با توجه به احتمال اینکه ممکن است اطلاعات نسخه توسط بیمار و به صورت سهوی دستکاری شود و موجب به وجود آمدن خطا در سامانه نسخه پیچی آنلاین شود، این امکان فعلا برای بیماران وجود ندارد. اما با گذشت زمان و پیشرفت سیستم نسخه نویسی آنلاین، دسترسی به نسخه به طور کامل به بیماران ارائه خواهد شد.

آیا پیگیری نسخه با کد ملی فراهم است؟

بله؛ بدون اینکه بیماران خودشان نسخه را مشاهده کنند به راحتی و با ارائه کد ملی خود به داروخانه و سایر مراکز درمانی، امکان دسترسی به نسخه آن‌ها فراهم است و خدمات و داروهای مورد نیاز خود را به راحتی دریافت خواهند کرد.

مشاهده نسخه الکترونیکی از طریق سایت تامین اجتماعی

بعد از اینکه بیمار توسط پزشک ویزیت شد و نسخه الکترونیکی او صادر شد یک پیام که حاوی لینک مشاهده نسخه آنلاین است برای مریض ارسال می‌شود. متن پیامک مطابق زیر است:

*سازمان تامین اجتماعی* بیمه شده محترم، ………………… نسخه الکترونیک دارویی شما با کد رهگیری ***** در تاریخ …………. توسط دکتر …………… صادر گردید. برای مشاهده جزئیات نسخه تجویزی به سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس  ES.TAMIN.IR مراجعه فرمایید.

بعد از کلیک بر روی لینک ارسال شده، صفحه‌ ای مطابق شکل زیر باز می‌شود که حاوی دو گزینه ثبت نام و ورود به سامانه است.

سایت سازمان تامین اجتماعی

در صورتی که اولین بار است که وارد سایت تامین اجتماعی می‌شوید گزینه ثبت نام را بزنید و اگر از قبل در سایت ثبت نام کرده اید گزینه ورود به سامانه را بزنید.

جهت مشاهده نسخه، از قسمت پایین صفحه گزینه بیمه شدگان را بزنید و در این بخش گزینه خدمات سلامت الکترونیک را بزنید. گزینه نسخ الکترونیک من را بزنید. سپس وارد بخش نسخه‌های الکترونیک می‌شوید.

گزینه های سایت تامین اجتماعی

اگر قصد مشاهده نسخه خاصی را دارید می‌توانید نوع نسخه و بازه تاریخ نسخه مورد نظر خود را که مطابق با شکل زیر است، انتخاب کنید.

انتخاب تاریخ نسخه الکترونیکی

در نسخه مورد نظر داروی تجویزی و دوز تجویز شده آن نیز وجود دارد و نباید توسط بیمار تغییر داده شود.

جمع بندی

بنابراین در صورتی که بیمار تقاضای دریافت نسخه الکترونیک را داشته باشد، باید از پزشک درخواست کند نسخه چاپی آن را دریافت کند. در انتها باز به این نکته اشاره می‌کنیم که در حال حاضر سامانه مشاهده نسخه الکترونیک تنها برای پزشکان قابل دسترس است.

5/5 - (101 امتیاز)

15 دیدگاه‌ها

  1. احساس می کنم شما بزرگترین توهین رو به مخاطب می کنید وقتی می نویسید احتمال تغییرات توی نسخه هست! در صورتیکه به سادگی می شه نقش پزشک، داروخانه و بیمار رو توی سیستم تعریف کرد و نقش ها و دسترسی های هر یک رو تعریف کرد!

    • سلام و درود
      سوء تعبیر ایجاد نشه ولی قبلا افراد عادی با نقش پزشک ثبت نام می کردند، ولی با تمهیدات صورت گرفته این امکان محدود و به صفر رسیده، با این حال نیاز به ذکر این مسئله بود.
      ممنون از نقطه نظر شما خواننده گرامی

  2. سلام خیلی وقت ها دکتر دارویی مینویسد اما دارو خانه آن را ندارد و به میل و تشخیص خود دارویی مثلا مشابه را میدهد که مد نظر دکتر نبوده اگر بیمار نسخه را ببیند میتواند داروی دریافتی را چک کند. حتی ممکن است بیمار یکی از اقلام دارو ها رو داشته باشد و نخواهد دوباره تهیه کند. این حق بیمار است که ببیند چه دارویی برایش تجویز شده است .

      • بنام خدا
        با سلام
        همه کس و در هرجایی مردم دسترسی به اینترنت رو ندارن و برخی از مردم فراموش میکنند نسخه چاپی رو از پزشکشان بگیرند!پزشکان موظفند که نسخه چاپی دارو رو به بیمار بدهند؟!

  3. سلام
    اگر بخواهیم از نسخه الکترونیکی خودمون پرینت بگیریم ، باید چکار کنیم ؟
    برای بیمه تکمیلی لازم میشه

    • سلام
      اگر پزشک اقدام به صدور نسخه الکترونیک کرد، می تونید از پزشکتون بخواید که یک پرینت از نسخه الکترونیک بگیره و یا یک نسخه کاغذی جداگانه برای بیمه تکمیلی ارائه و مهر کند. در صورتی که پزشک برای شما چنین کاری انجام نداد، لازمه که پرینت داروخانه (که در آن مشخصات بیمار درج شده) توسط پزشک معالج مهر بشه.
      اما در هر صورت بهترین گزینه برای شما در ابتدا مشورت کردن با سازمانی هست که در آن بیمه شده اید.

    • 😢😭سلام،نسخه الکترونیکی بیمار باید در دست رس بیمار باشه بعضی مواقع میشه که داروهای بیمار با داروهای دیگر ش قاطی میشه ،بعد نمیدونه که کدام دارو مربوط به کدام بیماریش هست،وچه موقع بخوره ؟منظور از نسخه الکترونیکی بیمار،همان نسخه ای هست که داروخانه، از روی اون داروها رومیده،وبیمار بفهمه که چیرو کی،وچه طوری بخوره ،که توسط بیمار دستکاری نمیشه،و طوری طراحی شود که توسط بیمار ویرایش نشود😭😢

    • راحت ترین کار برای شما این هست که از پزشک درخواست نسخه چاپی کنید.
      در صورتی که بیمه شده تامین اجتماعی هستید بایستی وارد سایت eservices.tamin.ir بخش بیمه شدگان، خدمات سلامت الکترونیک و نسخ الکترونیک من بشید. البته همه این موارد منوط به ثبت نام قبلی شما در این سایت هست.

  4. با در نظر گرفتن خیلی شرایط در دسترس بودن نسخه البته با توجه به فرمایش شما بدون امکان دسترسی برای بیمار کاملا الزامی و منطقیه لطفا زودتر اپلیکیشن رو اصلاح بفرمایید

  5. سلام من برای اولین بار بعد از الکتونیکی شدن رفتم پیش پزشک ولی وقتی کد ملی من رو وارد میکرد نام یک نفر دیگه میومد چرا ؟

  6. چند روزی هست وارد سایت جهت مشاهده نسخ نمی توانم بشوم.
    تا وارد می شود سریع خارج شده و صفحه یوزر و پسورد نمایش داده می شود.
    مشکل از کجاست؟

  7. با سلام من کدرهگیری نسخه را گم کردم و الان برای رفتن به آزمایشگاه نیازه چطوری باید کدرهگیری نسخه را پیدا کنم؟ ممنون

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید