آیا بیرون زدن رگ های آلت تناسلی خطرناک است؟

3
65,388
بیرون زدن رگ های آلت

مسلما مشاهده رگ های شکسته شده در زیر پوست آلت تناسلی ممکن است با نگرانی زیادی همراه باشد. می توان گفت چند توضیح احتمالی برای این بیرون زدن رگ های آلت تناسلی وجود دارد. این عروق ممکن است نشان دهنده رگ های سطحی و یا عمیق ناحیه تناسلی باشند که در هنگام شل بودن به راحتی از طریق پوست نمایان می شوند.

علت بیرون زدن رگ های آلت تناسلی

با افزایش سن، ممکن است پوست شل شده و مقداری از کشش الاستیک خود را از دست بدهد، در نتیجه اجازه نمایان شدن را به رگ ها می دهد. متناوبا، شما ممکن است رگهایی را توصیف کنید که در واقع درون خود پوست هستند، مانند آنهایی که در عروق عنکبوتی پاها دیده می شود. بنابراین هرگونه وضعیت سلامتی قابل توجه مربوط به وضعیت رگ ها در شاخه آلت تناسلی بسیار عادی است.

ژنتیک و سن نیز می توانند بر ضخامت پوست تأثیر بگذارند، که ممکن است رگ های آلت را برجسته یا بزرگتر از حالت معمول نشان دهد.

در موارد نادر، برخی از وریدهای سطحی ممکن است دچار ترومبوز یا لخته شوند. این شرایط با لخته شدن رگ های عمیق پاها یا هرگونه بیماری مهم دیگر مرتبط نیست. بطور کلی شرایطی که می توانند عامل ایجاد بیرون زدن رگ های آلت تناسلی باشند عبارتند از:

  • نعوظ
  • واریکوسل
  • بیماریهای قلبی عروقی، مانند لخته شدن خون
  • بیماری پیرونی
  • لنفانژیوسکلروز

علائم خطرناک تورم رگ های آلت تناسلی

بطور کلی برجسته شدن رگ های آلت تناسلی به صورت بیرون زدن رگ های آلت در نواحی منقطع معمولا چندان نگران کننده نیست. دقت داشته باشید که اگر بیرون زدن رگ های آلت بیش از دو هفته به طول انجامید، بهتر است این موضوع را با پزشک خود مطرح سازید. تنها نکته قابل توجه لخته شدن این رگ ها است. با این حال، لخته شدن رگ های تناسلی آنها را دردناک می کند. با نزدیکترین جراح مشورت کنید تا رسیدگی های ضروری را در مورد شما انجام دهند.

تاثیر بیرون زدگی رگ های آلت روی نعوظ

به طور معمول، رگ های برجسته آلت بر عملکرد نعوظ تأثیر نمی گذارند. شرایطی که بر جریان خون تأثیر می گذارند، مانند لخته شدن خون و تصلب شرایین، می تواند تأثیر جزئی بر عملکرد نعوظ داشته باشد. تحقیقات نشان می دهد که بین سلامت قلب و عروق و عملکرد نعوظ رابطه نزدیکی وجود دارد.

تفاوت واریکوسل و بیرون زدن رگ های آلت

واریکوسل به بزرگ شدن وریدهای تشکیل دهنده بافت کیسه بیضه اشاره می کند که این پوست شل، بیضه ها را احاطه می کند.

یکی از تفاوت هایی که بین واریکوسل و بیرون زدن طبیعی رگ های آلت تناسلی وجود دارد، احساس سنگینی یا کشیدن در کیسه بیضه است. رگهای متسع یا گشاد شده در کیسه بیضه که می توانند احساس (مانند احساس کرم یا اسپاگتی) احساس ناراحتی در بیضه و به ویژه در کیسه بیضه داشته باشند. به علت تفاوت در جریان خون، بیضه دارای رگ های گشاد شده ممکن است کوچکتر به نظر برسند.

واریکوسل معمولاً در دوران بلوغ ایجاد می شود. تخمین زده می شود که 10 تا 15 درصد از پسران بدون اینکه خودشان بدانند دچار واریکوسل می شوند، زیرا رگ های واریسی بیضه به ندرت علائمی از خود نشان می دهند. به طور کلی، واریکوسل بیشتر در سمت چپ کیسه بیضه ظاهر می شود. اما مشکل واریکوسل این است که می تواند بزرگتر شود و با گذشت زمان منجر به عوارض شود. درست مانند پاها، این رگ ها می توانند متورم، پیچ خورده و آزار دهنده شوند.

علت دقیق آن ناشناخته است، اما عوامل زیر ممکن است در تشکیل واریکوسل نقش داشته باشند:

واریکوسل نیازی به درمان ندارد مگر اینکه موارد زیر نیز وجود داشته باشد:

چه زمانی به اورولوژیست مراجعه کنیم؟

در صورت مشاهده موارد زیر، بهتر است سریعا به پزشک مراجعه کنید:

  • نعوظ یا انزال دردناک
  • تورم یا برآمدگی روی آلت تناسلی یا کیسه بیضه
  • درد در ناحیه کمر یا شکم
  • ترشحات غیر معمول آلت تناسلی

منبع

اگر درباره بیرون زدگی رگ های آلت خود نگران هستید، می توانید با متخصصین اورولوژی طبینجا در این باره مشورت نمایید.

Rate this post

3 دیدگاه‌ها

  1. سلام و احترام
    ببخشید مدت یک روز میشه که پشت خود آلت من رک شون باد کرده و قسمت سمت چپ بیضه ام کم سوزش داره
    لطفا رهنایی نمایید
    تشکر

  2. سلام خسته نباشید من یک ماه پیش زربه به بیضه هام خورده بود و سیاه شده بود و به دکتر هم رفتم و گفتن چیزی نیست خوب میشه خوب شد ولی کمی درد در سمت چپ پام و شکم کوچکموگ و کمرم احساس میکنم خیلی کم و کمی فکنم موی رگ هام بعضی هاشون سیاه شده درونشون و در ارضا مشکلی ندارم فقط نگرانم و در موقیتی هستم که نمیتونم به دکتر برم کمک کنید بعضی موقع ها فکر میکنم که از تو رگ هایه بیضم چیزی رد میشه ممنون

  3. سلام واحترامات تقدیم به شما
    مدت طولانی است که د الت تناسلی ام رگ های ایجاد شده و نسبت به وقت های قبل زود تر انزال میشوم و اگر راهی خاصی برای رفع این است راهنماییم کنید
    تشکر از زحمات شما

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید