درد بازو چپ نشانه چه شرایطی است؟

0
20,640
522649.jpeg alt_text
522649.jpeg caption

معمولا به دنبال استرس شدید، برخی از افراد از درد بازو چپ شکایت می کنند. اما علت درد بازوی چپ چیست؟ آیا این درد می تواند نشانه هشدار دهنده ای برای سایر بیماری ها باشد. در واقع اضطراب باعث تنش عضلات بازو شده و این تنش می تواند منجر به درد شود. اگر چه محتمل ترین دلیل درد بازو سمت چپ ، تنش عضلانیست ولی با اینحال دلایل دیگری مانند آنژین، حمله قلبی و آسیب می توانند زمینه ساز این درد شوند.

علت درد بازو چپ

دلایل زیادی ممکن است باعث بی حس شدن بازوی چپ، ضعف یا درد شوند. اینحالت می تواند روانی یا جسمی باشد. اگر در بازوی چپ خود درد دارید، بهتر است برای اطمینان از نداشتن حمله قلبی توسط یک پزشک ارزیابی شوید.

 

1- اضطراب

استرس و درد بازو چپ با یکدیگر در ارتباطند. وقتی شرایط دیگری باعث درد بازوی چپ شود، اضطراب هم می تواند تشدید کننده آن باشد. به عنوان مثال، اضطراب می تواند شما را نسبت به دردی به ظاهر ناچیز حساس کند، خصوصاً اگر از علت درد مطمئن نباشید. اگر این نگرانی وجود داشته باشد که درد بازو چپ بعلت یک مشکل جدی است، در اینحالت می تواند به طور فزاینده ای ناراحت کننده باشد، که می تواند درد را شدیدتر نشان دهد.

درد بازوی چپ نشانه منحصر به اضطراب نیست، اما به طور معمول بخشی از یک مشکل اضطرابی جدی است.

 

2- حمله قلبی

غالباً، علامت اولیه حمله قلبی درد ناگهانی بازوی چپ است که در طی چند دقیقه شدت می یابد. درد بازو چپ در اینحالت حتی ممکن است بصورت درد، بی حسی یا خارش در یک یا هر دو بازو احساس شود. علائم دیگر حمله قلبی عبارتند از:

  • ناراحتی و فشار در مرکز قفسه سینه
  • ناراحتی در فک، گردن، پشت یا معده
  • تنگی نفس
  • حالت تهوع
  • سبکی سر
  • عرق سرد ناگهانی

حمله قلبی یک بیماری تهدید کننده زندگی است. اگر درد بازوی چپ همراه با این علائم تجربه کردید، باید با اورژانس تماس بگیرید.

 

3- آنژین

آنژین زمانی اتفاق می افتد که قلب اکسیژن کافی دریافت نمی کند. آنژین می تواند باعث درد در بازو سمت چپ شود که غالباً همراه با احساس ناراحتی در شانه، گردن، کمر یا فک است.

آنژین اغلب علامت بیماری عروق کرونر است و باید جدی گرفته شود. در مورد درد بازوی چپ و سایر علائم با پزشک خود صحبت کنید تا تشخیص آنژین به درستی انجام شود.

 

4- آسیب دیدگی

درد در بازوی چپ ممکن است علامت آسیب استخوان یا بافت باشد. در چنین مواردی ممکن است درد بازوی چپ تا نوک انگشتان و یا درد مفصل بازو چپ خود را نشان دهند. آسیب های احتمالی عبارتند از:

  • شکستگی استخوان در بازو یا شانه چپ
  • بورسیت، هنگامی که یک بورس یا کیسه مایع بین استخوان و بافت نرم ملتهب شود
  • سندرم تونل کارپل، یا فشرده سازی یکی از اعصاب مهم دست هنگام عبور از مچ دست
  • فتق دیسک یا پارگی در یکی از دیسک های بین استخوان های ستون فقرات
  • پارگی کاف روتاتور
  • تاندونیت یا التهاب تاندون

علت درد بازوی چپ هنگام خواب

در واقع، درد بازوی چپ در خواب می تواند به اندازه قابل توجه باشد که شما را از خواب بیدار کند، به ویژه هنگامی که شانه در یک وضعیت نامناسب قرار گرفته باشد. دلیل دیگر درد شبانه بازو سمت چپ ، استفاده بیش از حدی است که آرنج تنیس بازان نامیده می شود. این وضعیت نتیجه تحریک تاندون های خارج مفصل آرنج است.

درد بازو چپ در بارداری

درد شانه چپ در زنان باردار اگر با حالت هایی مانند خونریزی یا لکه بینی و همچنین درد همراه باشد، ممکن است نشانه سقط جنین باشد. اگر درد حاد، تیز شکم یا یک طرفه، درد در شانه، درد در هنگام حرکت روده وجود داشته باشد، بهتر است سریعا به پزشک مراجعه شود.

در هفته های اولیه بارداری، درد بازوی چپ در بارداری اگر با درد شدید گردن و شانه همراه باشد می تواند حاملگی خارج رحمی را نشان دهد.

درد بازوی چپ در زنان

برخی از زنان ممکن است درد بازوی چپ و زیر بغل را دقیقا قبل و در طول دوره قاعدگی خود تجربه کنند. اما گاهی اوقات نیز ممکن است این درد تنها به زیر بغل محدود شود. البته درد زیر بغل می تواند تنها بعلت کشیدگی عضلانی ساده و در موارد جدی عفونت یا سرطان پستان باشد.

 

  • برای دریافت نوبت چکاپ قلبی از متخصصین قلب ما، می توانید از طریق سامانه طبینجا بصورت آنلاین اقدام نمایید.
Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید