ریزش مو ناشی از شانه زدن مو های خیس

0
2,622

یک تار مو در طول چرخه رشد سه مرحله را سپری میکند  مرحله اول فاز آناژن نام دارد که در واقع مرحله رویش مو می باشد‌ مرحله بعدی، فاز کاتاژن نامیده میشود. در این مرحله اتصال و از فولیکول خود سست شده و آماده ریزش میشود. مرحله آخر، فاز تلوژن نامیده میشود، در این مرحله موها از فولیکول خود جدا شده و ریزش پیدا می‌کنند. کوتاه بودن آناژن، تقریبا در تمامی انواع ریزش مو دیده میشود.

سن ریزش مو

ریزش مو تقریبا درتمامی گروههای سنی بروز پیدا میکند. خانم های باردار، کودکان، مبتلایان به بیماری های مزمن و…بیشتر از سایرین مستعد ریزش مو هستند. به طور طبیعی روزانه حدود 70 تار مو از فولیکول خود جدا شده و دچار ریزش می شود. افرادی که استعداد ریزش مو دارند، با کوچکترین تحریک حین شستشو، شانه زدن واصطکاک میتوانند دچار ریزش شوند.

در برخی ازاین افراد حتی بدون شانه وشستشو، باز هم موها دچار ریزش میشوند. این افراد غالبا صبح ها با تعداد قابل توجهی تارمو، روی بالش خود، مواجه می شوند. شواهد نشان میدهد که افرادی که موهای ضخیم تر، پرپشت ترو متراکم تری دارند،به دنبال شانه زدن و استحمام، بیشتر دچار ریزش مو میشوند.  متخصصین پوست بر این باور هستند که نور مستقیم خورشید، استحمام با آب داغ، سبب افزایش ریزش مو در افراد مستعد می شود.

شانه کردن مو های خیس

پیشنهاد مطالعه: کراتین کردن مو | ریزش مو سکه ای

شانه زدن موهای خیس، موجب افزایش ریزش مو میشود

توصیه میشود که افرادی که از ریزش مو رنج می برند، پس از هرباراستحمام، موهای خودرا به طور کامل خشک کنند و پس از آن اقدام به شانه زدن نمایند‌. شستشوی موها با آبهایی که املاح سخت دارند، یکی ازعوامل ریزش مو  هست‌. ساکنین این مناطق، از خشکی پوست سر و ریزش مو ها رنج می برند. پیش بینی میشود که این مشکلات به علت عدم تطابق خاصیت اسیدی بازی پوست سر و آب منطقه هست.  یکی دیگر از عات های نادرست که موجب ریزش مو میشود، شستشوی خشن موها هست. باید این نکته را مد نظر داشت که موها تنها با تماس با کف شامپو ، پاک میشوند و نیازی به شستشوی مکرر آنها نیست.

همچنین جهت کاهش ریزش مو در حمام، توصیه میشود قبل از خیس کردن موها، آنها را شانه کرد و گره آن باز شود. استفاده از نرم کننده برای ریشه موها، یکی دیگر از عواملی هست که میتواند موجب ریزش شود. در حقیقت، نرم کننده موجب چرب شدن ریشه موها شده  و این  چربی به ریزش مو کمک می کند. بهتر هست از نرم کننده ها بری ساقه مو استفاده کرد تا رطوبت موهم حفظ شود. درکنار رعایت نکات لازم، ضمن شستشو و شانه زدن موها، توصیه میشود هر اندازه ریزش غیر طبیعی مو را جدی گرفته و به پزشک مراجعه شود. فقر آهن، کمبود ویتامین ها و مواد مغزی، مسائل روحی، بیماریهای عفونی و…  می توانند موجب ریزش موها شوند‌.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص پوست و مو ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید