عوارض زیاده روی در نزدیکی

3
37,270
30211.jpeg alt_text
30211.jpeg caption

داشتن رابطه جنسی یکی از بخش های جدا نشدنی زندگی زناشویی است که کم و کیف رابطه زناشویی می تواند بر کیفیت زندگی مشترک تاثیر بگذارد. رابطه جنسی به علت شباهت بالای خود به فعالیت های هوازی مانند ورزش های ایروبیک می تواند فواید بسیاری بر سلامتی داشته باشد. اما این فواید مجوزی برای داشتن رابطه جنسی زیاد خواهند بود؟ در این پست از طبینجا قصد داریم تا شما را با پرسش این سوال و همچنین عوارض زیاده روی در رابطه جنسی در صورت وجود، بیشتر آشنا کنیم. برای مطالعه بیشتر همچنین می‌توانید مقاله رابطه‌ی جنسی کینکی را مطالعه کنید.

عوارض زیاده روی در نزدیکی

از سه مزیت کلی رابطه جنسی می توان بهبود کیفیت خواب، خلق و خو و کاهش اضطراب برشمرد. برخی بر این باورند که تنها یکی از شرکا جنسی ممکن است دچار مشکلات ناشی از زیاده روی جنسی شود و شاید گفت زنان بیشتر متحمل اینگونه مشکلات باشند. اما در جواب باید گفت زنان و مردان به یک اندازه از مزایا و عوارض آن بی نصیب نخواهند بود. البته زنان با داشتن یک پرچم قرمز تا حدودی می توانند زندگی جنسی خود را تنظیم کنند.

رابطه جنسی لذت بخش ترین فعالیت در زندگی انسان است که در صورت زیاده روی در رابطه جنسی ممکن است عوارض زیادی را با خود به همراه داشته باشد. برخی از این مشکلات عبارتند از:

التهاب و تورم

رابطه های جنسی زیاد ممکن است به یک حالت خشن تبدیل شده و دستگاه تناسلی شما را زخمی و متورم سازند. این اتفاق اغلب به عنوان یکی از عوارض نزدیکی زیاد برای زنان است. یکی از عوارض زیاده روی در نزدیکی برای زنان منجر به شرایطی به نام خراش واژن می شود. این حالت در طی دخول باعث خراشیدگی پوست دهانه واژن و فرج می شود و معمولاً هنگامی اتفاق می افتد که در هنگام رابطه جنسی اصطکاک زیادی در ناحیه دیواره های واژن وجود داشته باشد. این وضعیت منجر به ورم و بزرگی کلیتوریس، سوزش هنگام دفع ادرار یا مشکلات در راه رفتن ناشی از زخم و تورم واژن می شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل، میزان رابطه جنسی را کاهش داده و از داشتن رابطه جنسی خشن اجتناب کنید.

زخم آلت تناسلی 

اگر یک درد کوتاه مدت و تیز که فقط چند ثانیه تا چند دقیق به طول بینجامد را احساس کنید، پس احتمالا جای نگرانی چندانی نخواهد بود. اگر برای داشتن انزال مجبور به فشار دادن یا به اصطلاح زور زدن شوید، این انقباض عضلانی می تواند دردهایی را در شما ایجاد کند. اگر درد آلت تناسلی بیشتر از دو ساعت و یا حتی چند روز ادامه داشته باشد، احتمال وجود مشکلاتی مانند عفونت در بیضه ها، اپیدیدیم، پروستات، مجاری ادرار و یا عفونت های مقاربتی وجود خواهد داشت.

عفونت ادراری (UTI)

عفونت های دستگاه ادراری معمولاً هنگامی اتفاق می افتد که باکتری ها از طریق مجرای ادرار وارد دستگاه ادراری شده و در مثانه شروع به تکثیر کنند. اگرچه سیستم ادراری برای جلوگیری از چنین مهاجمین میکروسکوپی طراحی شده است، اما این دفاع سیستم ایمنی بدن گاهی اوقات با شکست مواجه می شوند. اما زمانی که این اتفاق بیفتد می تواند به یک عفونت کامل در دستگاه ادراری تبدیل شوند. زنان فعال از نظر جنسی نسبت به زنان با رابطه جنسی کمتر بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت های دستگاه ادراری هستند. داشتن یک شریک جنسی جدید نیز می تواند این خطر را دوچندان کند. رابطه زیاد با شرکای مختلف نیز شما را در معرض خطر قرار می دهد.

عفونت ادراری می تواند ناراحت کننده و دردناک باشد. برای جلوگیری از ابتلا به عفونت ادراری، مثانه خود را بلافاصله پس از مقاربت خالی کنید، مایعات زیادی به خصوص آب بنوشید، خود را از جلو به عقب پاک کنید و سعی کنید نسبت به همسر خود وفادار باقی بمانید.

مشکل در ادرار کردن

یکی از عوارض زیاده روی در نزدیکی برای مردان تنها محدود به داشتن جریان دو شاخه یا انشعاب سه شاخه ادراری نیست. تلاش برای ادرار کردن یکی از مشکلاتی است که می تواند احساس ناخوشایند انسداد لوله های ادراری را در مردان به وجود بیاورد. به منظور خروج مایع منی در هنگام انزال، عضله اسفنکتر داخلی به سمت پایین حرکت می کند تا گردن مثانه بسته شود. در غیر اینصورت مایع منی ممکن است به داخل مثانه ریخته شده و احتمالا مدت زمانی طول خواهید کشید تا این عضله بعد از رابطه جنسی شل شود. ریخته شدن مایع منی به داخل مثانه ممکن است بصورت خروج مایع سفید بعد از ادرار مشاهده شود.

کبودی یا سوزش

اگر همسر شما عاشق رابطه جنسی خشن است، پس احتمال تجربه سوزش بعد از رابطه جنسی و همچنین به عنوان یکی از عوارض زیاده روی در نزدیکی در شما افزایش خواهد یافت. سوختگی زمانی اتفاق می افتد که گرمای ناشی از اصطکاک به پوست آسیب برساند. این سوختگی باعث می شود رابطه جنسی در برخی از پوزیشن های خاص ناخوشایندتر باشد. شاید خود شما هم از داشتن رابطه جنسی خشن لذت ببرید اما کبودی و سوزش بعد از آن ممکن است برایتان آزار دهنده باشد.

ضعف ایمنی

در هنگام مقاربت، بسیاری از هورمون ها در جریان خون آزاد می شوند. هورمون پروستاگلاندین E-2 در حین رابطه جنسی در جریان خون آزاد می شود. این مواد شیمیایی در مکان های آسیب بافتی یا هنگام بروز عفونت ساخته شده و به عنوان بخشی از روند بهبودی باعث التهاب، درد و تب می شوند. این التهابات، درد و تب های نامنظم منجر به ضعف ایمنی بدن، آسیب دیدن بافتها، درد عصبی و عضلانی می شود. این مواد همچنین می توانند باعث عدم تحریک جنسی شوند.

از دست رفتن نعوظ

این حالت به زمانی اطلاق می شود که بعد از رابطه جنسی از نظر فیزیولوژیکی برای یک مرد ارضا شدن دوباره حالتی غیرممکن است و می تواند با ضعف بعد از نزدیکی همراه باشد. به عبارتی بعد از ارگاسم اعصاب نیاز به بازسازی دوباره دارند. اگر چه زنان دوره مقاومت ندارند و ممکن است چندین ارگاسم را تجربه کنند اما این حالت در مردان صدق نمی کند. در اوایل 20 سالگی ممکن است این دوره تنها 5 دقیقه طول بکشد. اما با افزایش سن طول دوره مقاومت ممکن است چندین ساعت به طول انجامیده و برای مردان بالای 50 سال ممکن است تا چندین روز طول بکشد.

درد پایین کمر

یکی دیگر از عوارض زیاده روی در نزدیکی که مربوط به عوارض دخول زیاد و عمیق است، می تواند مربوط به دردهای کمر باشد. کمردرد اغلب به دلیل پارگی، کشیدگی عضله یا رباط ایجاد می شود. این اتفاق در حین حرکات ناگهانی رخ می دهد که در هنگام رابطه جنسی فشار زیادی به کمر وارد می کنند. پوزیشن های نامناسب جنسی با مدت زمان طولانی هم می توانند به کمردرد منجر شوند. برای خلاصی از شر این دردها می توانید پوزیشن های جنسی خود را تغییر داده یا فوصل رابطه جنسی خود را کاهش دهید.

گرفتگی انگشتان پا

محققان بر این باورند که حرکات انگشتان پا در طول ارگاسم می تواند نشان دهنده ورود فرد به این مرحله از رابطه جنسی باشد. در حین رابطه جنسی، فعالیت زیادی به اعصاب نخاع به نام های S2 ، S3 و S4 منتقل می شود که در فشار دادن نقش داشته و به عضلات لگن شما در انزال کمک می کنند. اگر یک ارگاسم شدید داشته باشید، این فعالیت می تواند باعث تحریک سمپاتیک یا بیشتر در یک عصب مجاور بنام S1 گردد. این اعصاب انتقال بخشی از احساس به قسمت خارجی پا، به ویژه انگشت کوچک پا بر عهده دارند.

خستگی

زیاده روی در نزدیکی بر کیفیت زندگی شما تأثیر می گذارد چرا که رابطه جنسی فعالیتی است که از مقادیر بالای انرژی در بدن استفاده می کند. شما در هنگام رابطه جنسی کالری زیادی می سوزانید. در طی گذراندن مرحله عشق ورزی، بدن نوراپی نفرین، اپی نفرین (آدرنالین) و کورتیزول را به جریان خون آزاد می کند، که منجر به افزایش ضربان قلب، فشار خون، قدرت عضلانی و سوخت و ساز گلوکز می شود. تمام این تمرینات وقتی پشت سر هم انجام می شوند ممکن است، خسته کننده باشند.

اگر یک زن هستید و بعد از یک شب عاشقانه با تنبلی صبح روز بعد خود را از رختخواب بیرون می کشید، بهتر است کمی رابطه جنسی قطع کنید. خستگی شما ممکن است در محل کار شما ادامه یابد و تمام روز احساس خستگی کنید. برای جلوگیری از این همه خستگی، بهتر است برای یک عملکرد شاداب تر، رابطه جنسی خود را به یک روز با تراکم کاری پایین موکول کنید.

کمبود آب بدن

در طول معاشقه، زوجین دچار تعریق شده و آب بدن خود را از دست می دهند. بنابراین هنگامی که در طول یک شبانه روز، زیاده روی در نزدیکی وجود داشته باشد، ممکن است در اثر تعریق زیاد، کمبود آب بدن به وجود بیاید. اما این زیان می تواند باعث ایجاد حالت لرز در زوجین شود. سعی کنید قبل، حین و بعد از رابطه جنسی، مقدار زیادی آب بنوشید.

 

Rate this post

3 دیدگاه‌ها

  1. درود بر شما برای مقاله جالب تون به نظر من زنان تنها نیازشان به رابطه جنسی با شریک جنسی خود بدلیل دوست داشته شدن از سمت مرد هست و اگر این حس در زن تقویت و ارضا نشود … هرگز طعم لذت جنسی را نخواهد چشید زنان تنها در این رابطه اذیت میشوند و درد میکشند واین احساس در اکثر زنان وجود دارد . اما مردها تنها کافیه که میل به طرف جنسی خود داشته باشند حتما ارضا خواهند شد و از این رابطه لذت خواهند برد و اذیت هم نمیشوند . این تجربه دردناک یکطرفه را از خیلی از بانوان شنیدم .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید