تمامی مشکلات پوستی سینه از پوسته شدن تا چروکیدگی

0
18,608
مشکلات پوستی سینه

اگر سینه های شما قرمز و متورم به نظر می رسند، نیازی به ترسیدن نیست. مناطق حساس یا راش روی سینه اغلب سیگنالی برای مشکلات معمول ماند عفونت است. پوست سینه نیز همانند پوست سایر نقاط بدن می تواند تحت تاثیر مشکلات پوستی قرار بگیرد. مشکلات پوستی سینه بدین معنا است که دلایل عمومی درماتیت یا همان التهاب پوستی از قبیل اگزما و آفتاب سوختگی قادرند به عنوان عامل تغییرات پوستی بافت سینه ها عمل نمایند. البته تغییرات پوستی بافت سینه به اینجا ختم نمی شود و موارد بسیاری در آن دخیل هستند.

پیشنهاد مطالعه: خانه تکانی و مشکلات پوستیخطرات مواد شوینده

علائم تغییرات پوستی سینه

تغییرات پوستی در سینه می تواند شامل موارد زیر گردد:

  • قرمزی
  • ورم
  • بثورات پوستی
  • خارش
  • فرورفتگی یا چروکیدگی
  • پوسته پوسته شدن
  • زخم
  • ضخیم شدن پوست
  • ایجاد جوش

البته در مواردی از سرطان سینه که با عنوان سرطان التهابی سینه نیز شناخته می شود، ممکن است علاوه بر مشکلات معمول پوستی سینه موارد دیگری مانند علائم زیر مشاهده گردد:

  • قرمزی
  • گرمی
  • درد یا حساسیت سینه
  • ظاهر چروکیده یا فرورفته در سینه

بیماری پاژه سینه که نوعی سرطان است منطقه نوک سینه را تحت تاثیر قرار داده و باعث تغییر شکل نوک پستان ها می شود. پسوریازیس، زونا و کهیر از سایر عوامل تاثیر گذار بر آن به حساب می آیند.

علل مشکلات پوستی سینه

چندین مشکل پوستی معمول که می توانند باعث راش های پوستی را در سینه ایجاد کنند عبارتند از:

پسوریازیس

لکه های خارش دار، ناهموار روی پوست که با خراب شدن سیستم ایمنی به سلول های پوستی بدن حمله می کنند.

کهیر

کمربند خارش دار قرمز روی پوست که اغلب در نتیجه آلرژی ایجاد می شوند.

گال

گزش کنه باعث خارش در انسان می شود. اثرات ناشی از گال خطوطی از برجستگی های کوچک روی پوست شما تشکیل می دهند و در شب واقعاً خارش زیادی ایجاد می کنند.

زونا

زونا، تاول های دردناک و خارش دار ناشی از همان ویروسی است که باعث آبله مرغان می شود.

قارچ

این قارچ ها بر روی پوست، هوا و آب زندگی کرده و در حدودی نیمی از قارچ ها خطرناک هستند. اگر یکی از این قارچ های خطرناک بر روی پوست ساکن شوند و تعداد زیادی از آنها رشد کنند می توانند به جوش های خارش دار در مناطق چین های پوستی منجر شوند.

اینترتریگو

این حالت زمانی اتفاق می افتد که پوست زیر سینه بصورت زیادی با یکدیگر سایش پیدا می کنند. این حالت رطوبت را به دام انداخته و اصطحکاک ایجاد می کند. علاوه بر جوش های قرمز و قهوه ای، پوست شما ممکن است متورم و خارش دار شود. حتی ممکن است بوی بدی داشته باشد.

اگزمای نوک سینه

این نوع از مشکلات پوستی سینه قادرند یک یا هر دو نوک سینه را تحت الشعاع قرار دهند. پوست اطراف آنها ممکن است خشک و پوسته پوسته شده یا ممکن است بثوراتی داشته باشید که در لمس مرطوب به نظر می رسد. اگر در حال شیردهی هستید، ممکن است متوجه احساس سوزش شوید. اگزمای نوک پستان اغلب زنان را حدود 5 تا 6 ماه پس از زایمان مبتلا می سازد.

بیماری‌های پوستی مانند اگزما یا درماتیت ممکن است روی نوک پستان و ناحیه آرئول، قسمت رنگدانه دار صاف اطراف نوک پستان، رخ دهد. این مشکلات در زنانی که مبتلا به مشکلات پوستی سینه مانند آلرژی هستند (مانند اگزما، آسم یا تب یونجه شناخته شده) یا باردار یا شیرده اند از شیوع بیشتری برخوردار است.

درماتیت تماسی تحریکی در اثر التهاب پوستی توسط محصولاتی مانند شامپو، صابون، شوینده های شستشو یا مواد شیمیایی ایجاد می شود. درماتیت تماسی آلرژیک یک حساسیت واقعی به محصولی است که روی پوست استفاده می شود.

با هر یک از این دلایل، مشکلات پوستی سینه یا راش روی نوک پستان دیده می شود که ممکن است خشک یا گریه کننده باشد. بثورات معمولاً خارش دار هستند و ممکن است روی یک یا هر دو سینه باشند. ممکن است درد سوزشی به خصوص در هنگام شیردهی وجود داشته باشد. در زنان شیرده، علائم اغلب در حوالی زمان دندان درآوردن نوزاد یا ورود مواد جامد رخ می دهد.

پوسته شدن نوک سینه در بارداری

تغییرات هورمونی در دوران بارداری می تواند باعث پر شدن سینه ها شود. پر شدن بیش از حد می تواند پوست را کشیده تر کرده و ناحیه هاله و نوک سینه را تحریک کند. این شرایط ممکن است منجر به شقاق نوک سینه شود. زنانی که در شیردهی مشکل دارند نیز ممکن است دچار شقاق نوک سینه گردند.

منبع

چنانچه ضایعات پوستی سینه ها، شما را نگران کرده در این باره می توانید با متخصصین پوست طبینجا به صورت آنلاین مشورت نمایید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید